Medlemsprofiler Se alle
Klimabevidsthed
Klima, miljø og energi

JPS Marselis planter 2.000 træer og bidrager til klimatilpasning sammen med Folkekirkens Nødhjælp
Aarhus-koncernen JPS Marselis er indgået en klimaaftale med Folkekirkens Nødhjælp. Koncernen ønsker både at gøre en forskel for klimaet og hjælpe de samfund, der lider under klimaforandringerne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Stor stigning i klimagaver til jul
Danskerne køber velgørende klimagaver til verdens fattigste som aldrig før. Også flere virksomheder vælger grønne firmajulegaver.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Vis omtanke for naturen: Vælg et økologisk juletræ
For at tage mest muligt hensyn til naturen, bør du vælge et økologisk juletræ. Men du skal skynde dig, for efterspørgslen på de økologiske træer er langt større end udbuddet.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Greta Thunberg vækker os til live – hvad med din virksomhed, gør den?
Purpose er blevet normen. Flere og flere brands markerer standpunkter og investerer i kampagner med samfundsmæssigt sigte. Tager skridtet op på talerstolen og taler om deres indignation. Men virker det? Lægger vi overhovedet mærke til det?
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Anmeldelse af Bill Gates' nye bog 'Sådan undgår vi en klimakatastrofe'
Den overordnede pointe i Bill Gates nye bog - 'Sådan undgår vi en klimakatastrofe' - er behovet for investeringer. Investeringer i innovation og udvikling af nye løsninger - og investeringer i udbredelse af eksisterende løsninger.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Giv en ged - Berlingske.dk: Stor stigning i salget af velgørenhedsgaver!
Flere organisationer oplever i år stor stigning i salget af velgørenhedsgaver så som Giv en ged fra Folkekirkens Nødhjælp. Klimabevidsthed og et ønske om at eliminere overforbrug kan være årsagen til stigninge, mener ekspert.
Indhold fra partner
Kommunikation

Nordeas kunder kan nu aflæse deres CO2-aftryk på mobilen
Nordeas kunder kan nu få et indblik i deres CO2-aftryk via mobilbanken. Formålet er at inspirere til at handle mere klimavenligt.
Samfund

Bæredygtige investeringer hitter blandt millenial-generationen
Kunder i storbanker og pensionskasser er blevet mere klimabevidste. En ny bølge inden for investeringer skyller ind over den danske finanssektor i takt med, at pengene skifter hænder.