Medlemsprofiler Se alle
Klimabevidsthed
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp og GRØD i nyt samarbejde
Folkekirkens Nødhjælp og GRØD er gået sammen om at hjælpe verdens fattigste mennesker gennem et nyt samarbejde kaldet ’CHIA FOR CHANGE’.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

JPS Marselis planter 2.000 træer og bidrager til klimatilpasning sammen med Folkekirkens Nødhjælp
Aarhus-koncernen JPS Marselis er indgået en klimaaftale med Folkekirkens Nødhjælp. Koncernen ønsker både at gøre en forskel for klimaet og hjælpe de samfund, der lider under klimaforandringerne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Stor stigning i klimagaver til jul
Danskerne køber velgørende klimagaver til verdens fattigste som aldrig før. Også flere virksomheder vælger grønne firmajulegaver.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Vis omtanke for naturen: Vælg et økologisk juletræ
For at tage mest muligt hensyn til naturen, bør du vælge et økologisk juletræ. Men du skal skynde dig, for efterspørgslen på de økologiske træer er langt større end udbuddet.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

MENY indfører officielle klimaanprisninger som de første i fødevarebranchen
Som de første indfører supermarkedskæden MENY generiske klimaanprisninger udarbejdet af Rådet for Sund Mad med deltagelse af Fødevarestyrelsen. Klimaanprisningerne skal gøre det lettere for kunderne at træffe klimabevidste valg, når de handler dagligvarer.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Anmeldelse af Bill Gates' nye bog 'Sådan undgår vi en klimakatastrofe'
Den overordnede pointe i Bill Gates nye bog - 'Sådan undgår vi en klimakatastrofe' - er behovet for investeringer. Investeringer i innovation og udvikling af nye løsninger - og investeringer i udbredelse af eksisterende løsninger.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Giv en ged - Berlingske.dk: Stor stigning i salget af velgørenhedsgaver!
Flere organisationer oplever i år stor stigning i salget af velgørenhedsgaver så som Giv en ged fra Folkekirkens Nødhjælp. Klimabevidsthed og et ønske om at eliminere overforbrug kan være årsagen til stigninge, mener ekspert.
Indhold fra partner
Kommunikation

Nordeas kunder kan nu aflæse deres CO2-aftryk på mobilen
Nordeas kunder kan nu få et indblik i deres CO2-aftryk via mobilbanken. Formålet er at inspirere til at handle mere klimavenligt.