10.08.2017 | Strategi & ledelse
Bestseller bliver en del af Global Fashion Agenda
Bestseller bliver den første danske virksomhed til at gå med i Danish Fashion Institutes bæredygtige initiativ, Global Fashion Agenda.
Modevirksomheden Bestseller tilslutter sig Global Fashion Agenda som strategisk partner. Foto: Global Fashion Agenda.
Modevirksomheden Bestseller går med i bæredygtighedsinitiativet Global Fashion Agenda som strategisk partner og bliver dermed den første danske virksomhed til at tilslutte sig modeorganisationen.
Global Fashion Agenda blev sat i værk sidste år af Danish Fashion Institute og arbejder, som navnet antyder, for at gøre modebranchen grønnere på globalt plan. Initiativet står blandt andet bag afholdelsen af det årlige, internationale modetopmøde, Copenhagen Fashion Summit, og udgivelsen af den årlige Pulse of the Fashion Industry-rapport, der begge zoomer ind på miljømæssige og sociale aspekter af modebranchen.
Som strategisk partner vil Bestseller være med til at arbejde for en bæredygtig dagsorden i den globale modeverden.
”Vi mener, der skal en fælles og målrettet indsats til for at skabe en mere bæredygtig modeindustri. Derfor er vi glade for at indgå i dette partnerskab med Global Fashion Agenda og tror på, at vi kan lære af hinandens erfaringer og i fællesskab påvirke den globale fashion agenda i en positiv retning”, siger Dorthe Rye Olsen, bæredygtighedschef i Bestseller.
Læs også: Stor ståhej om bæredygtig mode er fortjent
Også i Global Fashion Agenda er man glade for Bestsellers beslutning og ser frem til samarbejdet:
”Vi er utrolig glade for Bestsellers beslutning om at gå med som strategisk partner i Global Fashion Agenda. Med deres ambitiøse målsætning om at blive en af verdens mest bæredygtige virksomheder i deres segment, og med den store indsats, de allerede har lagt for dagen, er jeg sikker på, at de vil bidrage betydeligt til vores arbejde i Global Fashion Agenda”, siger Eva Kruse, adm. direktør i Danish Fashion Institute og Global Fashion Agenda. Hun tilføjer:
”At Bestseller tilmed er den første danske virksomhed, der tilslutter sig, synes jeg heller ikke, skal gå ubemærket hen. For selvom vores udsyn er globalt, så er Danmark vores hjemmebane, og det bør selvfølgelig afspejles i vores partnerkreds”.
Læs også: Global modegigant opjusterer sine bæredygtighedsambitioner
Blandt de virksomheder, der allerede har tilsluttet sig Global Fashion Agenda, er sværvægtere som H&M, Target og luksuskoncernen Kering.
-CHM
Kommunikation

Rapport: Fødevarevirksomheder greenwasher ved at markedsføre produkter som dyrket i ’regenerativt landbrug’
Ifølge økologiorganisation bruger en række fødevaregiganter såkaldt regenerativt landbrug til at oversælge produkter, der ofte er dyrket konventionelt.
Klima, miljø og energi

Trods halvering udleder FLSmidth stadig mere CO2 end hele C25
På ét år har FLSmidth barberet 50 procent af sin CO2-udledning – men selskabet udleder stadig mere end hele C25-indekset, og tendensen ser ikke ud til at vedblive.
Klima, miljø og energi

PensionDanmark er branchens firstmover i arbejdet med biodiversitet
Pensionsbranchens første rapport om biodiversitet er ude som et første forsøg på at måle impact i konkrete projekter. Finanssektorens Indsats for biodiversitet er dog kun lige begyndt. .
Klima, miljø og energi

I en måned fjerner Burger King alt kød fra ikonisk restaurant
Burger King siger farvel til kødet og åbner – i en måned – en ren plantebaseret restaurant i hjertet af København.
Klima, miljø og energi

Førende ekspert i biodiversitet kræver handling: ”Virksomhederne har nøglen”
Der er kraftigt behov for genanvendelse og cirkularitet i vores brug af jordens ressourcer. Det er ikke er nice to have, men need to have, mener Katherine Richardson, professor på Københavns Universitet.
Klima, miljø og energi

Energikoncern vinder pris for vindmølle-positiv kampagne
Andel er den første vinder af en pris, som for første gang uddeles i Danmark.