10.08.2017 | Strategi & ledelse
Bestseller bliver en del af Global Fashion Agenda
Bestseller bliver den første danske virksomhed til at gå med i Danish Fashion Institutes bæredygtige initiativ, Global Fashion Agenda.
Modevirksomheden Bestseller tilslutter sig Global Fashion Agenda som strategisk partner. Foto: Global Fashion Agenda.
Modevirksomheden Bestseller går med i bæredygtighedsinitiativet Global Fashion Agenda som strategisk partner og bliver dermed den første danske virksomhed til at tilslutte sig modeorganisationen.
Global Fashion Agenda blev sat i værk sidste år af Danish Fashion Institute og arbejder, som navnet antyder, for at gøre modebranchen grønnere på globalt plan. Initiativet står blandt andet bag afholdelsen af det årlige, internationale modetopmøde, Copenhagen Fashion Summit, og udgivelsen af den årlige Pulse of the Fashion Industry-rapport, der begge zoomer ind på miljømæssige og sociale aspekter af modebranchen.
Som strategisk partner vil Bestseller være med til at arbejde for en bæredygtig dagsorden i den globale modeverden.
”Vi mener, der skal en fælles og målrettet indsats til for at skabe en mere bæredygtig modeindustri. Derfor er vi glade for at indgå i dette partnerskab med Global Fashion Agenda og tror på, at vi kan lære af hinandens erfaringer og i fællesskab påvirke den globale fashion agenda i en positiv retning”, siger Dorthe Rye Olsen, bæredygtighedschef i Bestseller.
Læs også: Stor ståhej om bæredygtig mode er fortjent
Også i Global Fashion Agenda er man glade for Bestsellers beslutning og ser frem til samarbejdet:
”Vi er utrolig glade for Bestsellers beslutning om at gå med som strategisk partner i Global Fashion Agenda. Med deres ambitiøse målsætning om at blive en af verdens mest bæredygtige virksomheder i deres segment, og med den store indsats, de allerede har lagt for dagen, er jeg sikker på, at de vil bidrage betydeligt til vores arbejde i Global Fashion Agenda”, siger Eva Kruse, adm. direktør i Danish Fashion Institute og Global Fashion Agenda. Hun tilføjer:
”At Bestseller tilmed er den første danske virksomhed, der tilslutter sig, synes jeg heller ikke, skal gå ubemærket hen. For selvom vores udsyn er globalt, så er Danmark vores hjemmebane, og det bør selvfølgelig afspejles i vores partnerkreds”.
Læs også: Global modegigant opjusterer sine bæredygtighedsambitioner
Blandt de virksomheder, der allerede har tilsluttet sig Global Fashion Agenda, er sværvægtere som H&M, Target og luksuskoncernen Kering.
-CHM
Klima, miljø og energi

Nestlé rangerer øverst i kaffebæredygtighed
Nestlé lander øverst i et nyt indeks, der rangerer virksomheders sociale, grønne og økonomiske facetter af kaffeproduktion.
Klima, miljø og energi

Rapport: Seks ud af ni grænser er overskredet
I et opdaterende studie kan forskere nu vise, at seks ud af ni grænser for klima og miljø er overskredet som følge af menneskelig påvirkning.
Menneskerettigheder

Kammeradvokaten: Domstol afgør snart, om Danmark dømmes for manglende klimahandling
Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol er i øjeblikket i gang med at behandle tre sager, som kan have betydning for, om sundt klima er en menneskerettighed.
Strategi & ledelse

Cirkulær økonomi er et opgør med mainstream
Hvis ens cirkulære løsninger ikke radikalt ændrer måden at drive virksomhed på, er det ikke cirkulære løsninger. Til gengæld er det bydende nødvendigt at finde netop disse.
Strategi & ledelse

Non-profitordning udvikler beregner forud for producentansvar
Grundet omkostningsusikkerheder har Emballageretur udviklet et prisværktøj, som kan give virksomheder klarhed over, hvad det kommende producentansvar kommer til at koste.
Strategi & ledelse

Purung teknologivirksomhed bliver del af international bæredygtighedsstandard
Den unge teknologivirksomhed Upström er netop blevet certificeret med ansvarligheds-certificeringen, B Corp, som de første i elektronikbranchen i Nordeuropa.