Brøndby IF skyder ny CSR-indsats i gang
Fodboldklubben Brøndby IF relancerer nu sin CSR-indsats under den gamle parole Brøndby Cares.
Ansvarlighed over for samfundet og dets interessenter har længe været på fodboldklubben Brøndby IFs agenda. Det gælder både i amatørregi, hvor der er blevet arbejdet med integration og mangfoldighed blandt medlemmerne, og i den professionelle afdeling, hvor konceptet Brøndby Cares har været paraply for socialt engagement og en velgørende indsats.
Læs også: Superligaen slår Premier League
CSR-historikken og et erklæret mål om at opprioritere CSR-delen af Brøndby IF har nu ført til skabelsen af en ny CSR-indsats og dermed en relancering af Brøndby Cares, oplyser klubben på sin hjemmeside.
Vil give noget tilbage
Brøndby IF ønsker at give noget tilbage til sine fans i hele landet, til det lokalområde, som klubben udspringer fra, og til samfundet generelt, fortæller administrerende direktør Jesper Jørgensen.
Som fodboldklub lever vi af og med samfundet omkring os, og derfor finder vi det helt naturligt at give noget den anden vej via en styrket CSR-indsats, siger Jesper Jørgensen.
Ifølge direktøren har klubben i forbindelse med relanceringen af Brøndby Cares udvalgt en håndfuld samarbejdspartnere, som matcher Brøndby IFs værdier, og som klubben føler, at den kan gøre en forskel for.
Alle (nye CSR-partnere, red.) har vi lavet længerevarende, bindende aftaler med. Hovedfokus for vores CSR-indsats ligger på områderne børn og unge, idræt, sundhed og uddannelse, hvilket stemmer godt overens med vores værdier samt det arbejde, der foregår i klubben både i den professionelle afdeling og i amatørafdelingen, siger Jesper Jørgensen.
Læs også: Fifa-partnere tavse vedrørende brud på menneskerettigheder
De fire nye CSR-partnere er:
- Julemærkefonden
- MOT (En holdningsskabende organisation, som arbejder for og med unge)
- Fars Køkkenskole
- Børneafdelingen på Hvidovre Hospital
- JKK