Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind

I år slår Røde Kors Julestafet både indsamlings- og deltagerrekord for de tre år, den er løbet af stablen. 15 erhvervsledere i store danske virksomheder tog imod stafetten og samlede over en halv million ind til Røde Kors’ arbejde.

Foto: Røde Kors.

Hvis du er på LinkedIn og følger erhvervslederne i de største danske virksomheder, har du måske bemærket, at en stafet har cirkuleret over de seneste par måneder. Røde Kors Julestafet. Den er nu løbet i mål, og med stafetten har 15 ledere i det danske erhvervsliv samlet 520.000 ind til Røde Kors’ arbejde. Det er både det største antal deltagere og den største donation i stafettens levetid.

“Jeg er enormt stolt over, at så mange erhvervsledere tog imod min julestafet. Det har været sjovt at følge med på LinkedIn, hvor stafetten både er blevet grebet, sendt afsted som papirsflyver og forsvundet på magisk vis. Med de sjove indslag fulgte en flot donation på over en halv million kroner, som går til vores arbejde for udsatte mennesker over hele verden,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.

Med de kreative indslag på LinkedIn nåede budskabet om stafetten ud til en flere end 180.000. Det er tredje år i træk, at Røde Kors Julestafet har cirkuleret rundt i det danske erhvervsliv. En af de erhvervsledere, der har været med alle tre år, er Mads Skovlund Pedersen, administrerende direktør i Nordea.

“Røde Kors’ arbejde er så utrolig vigtigt – og jeg bliver virkelig glad over, at flere virksomheder end nogensinde vil være med til at støtte den gode sag. Det er en flot og en vigtig rekord – særligt i disse COVID-tider, hvor mennesker har brug for en hjælpende hånd som aldrig før,” siger Mads Skovlund Pedersen.

Flere virksomheder deltager for første gang

Udover Nordea var julestafetten i år forbi Tivoli, Chr. Augustinus Fabrikker, Royal Unibrew, ISS, Danske Bank, Semler Group, Dansk Erhverv, Microsoft Danmark, Ørsted, Novo Nordisk, Bain & Company, Novozymes, Lundbeck og Netcompany. Flere af virksomhederne deltager i stafetten for første gang. Det er tilfældet hos Microsoft Danmark, og her er det bestemt ikke sidste gang, at de tager udfordringen op.

”Vi har allerede et tæt samarbejde med Røde Kors, så det var meget naturligt for os at sige ja til at deltage i Julestafetten. Røde Kors løfter en vigtig opgave, og jeg er glad for, at vi med en donation kan være med til at bidrage til hjælpearbejdet for udsatte mennesker i Danmark og udlandet og forhåbentlig sprede lidt juleglæde,” siger Nana Bule, administrerende direktør i Microsoft Danmark.

Når erhvervslederne tager imod Røde Kors Julestafet, tager de samtidig et socialt ansvar og gør en forskel op mod jul ved at give en donation til Røde Kors, mens de bruger deres netværk til at sende stafetten videre. Med donationen på 520.000 kroner kan Røde Kors eksempelvis hjælpe flere end 10.000 syriske børn med varme tæpper i vinterkulden eller 650 økonomisk trængte familier i Danmark med julehjælp.

22.12.2022Røde Kors

Sponseret

Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet

27.06.2022Røde Kors

Sponseret

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser

01.02.2022Røde Kors

Sponseret

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde

22.12.2021Røde Kors

Sponseret

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind

10.11.2021Røde Kors

Sponseret

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen

15.06.2021Røde Kors

Sponseret

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum