15.06.2021 | Kommunikation
Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum
Indhold fra partner Hvad er dette?
I år er det 30 år siden, at Røde Kors’ erhvervsklub blev oprettet for at give virksomheder en mulighed for at tage et socialt ansvar og hjælpe sårbare mennesker verden over.
I år har Røde Kors’ erhvervsklub 30-års jubilæum. Igennem 30 år har adskillige danske virksomheder taget et socialt ansvar ved at være med til at sikre, at Røde Kors kan være til stede for sårbare i Danmark og resten af verden. En af de virksomheder, der har været med siden start, er Ambu.
”Ambu blev grundlagt med det formål at redde liv, hvilket er sammenfaldende med Røde Kors formål. Medlemskab af Røde Kors’ erhvervsklub er derfor værdiskabende for begge parter, hvor vi som virksomhed kan hjælpe organisationen med at redde liv i katastrofeområder og hjælpe udsatte,” siger Lene Møldrup, ESG-direktør hos Ambu.
Da Ambu blev en del af Røde Kors’ erhvervsklub i 1991, havde virksomheden særligt fokus på førstehjælp og ambulancer. I dag er Ambus fokus rettet mod hospitaler, som den verdensomspændende virksomhed udvikler og producerer medicinsk udstyr til for at redde liv og forbedre patientpleje.
”Der er en stolthed i arbejdet, og at vi samtidig har overskud til at bidrage til Røde Kors, som også redder liv, giver endnu mere glæde ved arbejdet. Vi vil meget gerne give tilbage til samfundet og tage et socialt ansvar,” siger Lene Møldrup.
Knudsen Extrusion deler ud af overskud
Ambu er en af 13 danske virksomheder, der har været med i Røde Kors’ erhvervsklub siden start. Erhvervsklubben er for virksomheder i alle størrelser og branche. En af de andre virksomheder, der kan fejre 30-års jubilæum i år, er produktionsvirksomheden Knudsen Extrusion fra Præstø.
”Vi synes, at Røde Kors er en god og troværdig organisation. Det er en organisation, som vi ved bruger pengene rigtigt. Derfor vil vi meget gerne donere til Røde Kors, så de kan være der for mennesker, der har brug for hjælp,” siger Peter Rosenkrands, administrerende direktør i Knudsen Extrusion.
Knudsen Extrusion producerer slanger og profiler i termoplast og har eksisteret siden 1959. Det har altid været en kerneværdi for virksomheden at donere en del overskuddet og tage et socialt ansvar. De har blandt andet haft syriske flygtninge ansat siden 2015, og det er også naturligt at donere til Røde Kors.
”Vi er fokuseret på at være en social ansvarlig virksomhed. Jeg ved godt, det ikke er millioner, vi kan donere, men det er noget, som vi fast har gjort hvert år, og vi synes, det er vigtigt,” siger Peter Rosenkrands.
Både Ambu og Knudsen Extrusion har markeret jubilæet på arbejdspladsen og LinkedIn. Vi har også selv markeret jubilæet og takker alle erhvervsklubbens medlemmer for opbakningen gennem 30 år. Takket være jer, kan vi altid være til stede for sårbare mennesker over hele verden.
Er Røde Kors erhvervsklubben også noget for din virksomhed?
Læs mere om erhvervsklubben eller meld din virksomhed ind her
Samfund
Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet
Erhvervslederne i 18 af de største virksomheder i Danmark har igen i år sat rekord i Røde Kors Julestafet. De har doneret knap en million kroner til udsatte i Danmark og resten af verden.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind
I år slår Røde Kors Julestafet både indsamlings- og deltagerrekord for de tre år, den er løbet af stablen. 15 erhvervsledere i store danske virksomheder tog imod stafetten og samlede over en halv million ind til Røde Kors’ arbejde.
Indhold fra partner
Samfund

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser
Skolernes ferie er skudt igang, men ikke alle har gode oplevelser at se frem til. Derfor vil DSB og Røde Kors hjælpe sårbare børnefamilier på ferielejre og hjælpe dem ind i fællesskabet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen
Over julen skal filterkaffen i Espresso House bryde ensomheden. For hver kop filterkaffe der bliver solgt i Danmark, Tyskland og Finland, donerer Espresso House til Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed under titlen CupTogether.
Indhold fra partner
Samfund

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde
For andet år i træk kan danske virksomheder deltage i Røde Kors’ julesweaterdag, som er en mulighed for at engagere medarbejderne i CSR-arbejdet, sprede glæde på gangene og gøre en forskel for udsatte mennesker verden over.
Indhold fra partner
Kommunikation

Coop engagerer kunderne i CSR-indsats gennem mikrodonationer: 30 millioner samlet ind i flaskepant
Siden 2014 har Coops kunder doneret 30 millioner i flaskepant til Røde Kors. Mikrodonationer engagerer kunderne i CSR-indsatsen og gør indsatsen nærværende.
Indhold fra partner