22.12.2022 | Samfund
Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet
Indhold fra partner Hvad er dette?
Erhvervslederne i 18 af de største virksomheder i Danmark har igen i år sat rekord i Røde Kors Julestafet. De har doneret knap en million kroner til udsatte i Danmark og resten af verden.
I løbet af december måned har danske erhvervsledere deltaget i et stafetløb for at hjælpe verdens udsatte. Røde Kors Julestafet. 18 erhvervsledere valgte at tage imod stafetten og give et bidrag til Røde Kors. Det blev til en samlet donation på 855.000 kroner, som både er deltager- og indsamlingsrekord.
”Vi befinder os i en svær tid med kriser både herhjemme og ude i verden, og derfor er jeg stolt over, at så mange virksomheder valgte at bakke op om min julestafet. Det er fantastisk at se, hvordan så mange erhvervsledere vil gøre en forskel for andre,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.
Erhvervslederne har udfordret hinanden til at tage imod stafetten på LinkedIn. Den er både blevet grebet, fløjet med drone og tryllet væk. Over 7.000 mennesker reagerede på erhvervsledernes stafetopslag. Den første deltager var Nana Bule, direktør i Microsoft, som også var med sidste år.
”Jeg var ikke i tvivl, da Anders spurgte, om jeg ville starte julestafetten i år. Sjældent har der været mere brug for hjælp, både til familier i Danmark og i udlandet. Jeg er super stolt af at se, at stafetten kom så vidt omkring i landet, og at vi slog rekord med årets indsamling,” siger Nana Bule.
Julestafetten gør en forskel hele året
Det er fjerde år i træk, at Røde Kors Julestafet løber af stablen. Men en af dem, der har grebet stafetten for første gang, er Henrik Andersen, direktør i Vestas. Det valgte han at gøre, for at hjælpe nogle af de mennesker, som eksempelvis bliver ramt hårdest af klimaforandringerne.
”Røde Kors gør et stort arbejde, og jeg er glad for at se, at mange danske virksomheder støtter Røde Kors, så vi kan bidrage til at gøre en positiv forskel for mennesker, der hvert år bliver fordrevet på grund af klimakrisen. Hos Vestas arbejder vi hver dag på at drive den grønne omstilling i hele verden, så vi kan afværge klimakrisen og sikre, at vi, uanset hvor vi bor, kan få grøn energi,” siger Henrik Andersen.
Udover Microsoft og Vestas er årets stafetdeltagere Danfoss, Novozymes, Ørsted, Grundfos, ISS, EET, Velux, Netcompany, Dansk Industri, Chr. Hansen, Nordea, GN Store Nord, NKT, A.P. Møller-Mærsk, Arla og Gorrison Federspiel. Sidste år samlede 15 erhvervsledere lidt over en halv million kroner ind.
Samfund

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser
Skolernes ferie er skudt igang, men ikke alle har gode oplevelser at se frem til. Derfor vil DSB og Røde Kors hjælpe sårbare børnefamilier på ferielejre og hjælpe dem ind i fællesskabet.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen
Over julen skal filterkaffen i Espresso House bryde ensomheden. For hver kop filterkaffe der bliver solgt i Danmark, Tyskland og Finland, donerer Espresso House til Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed under titlen CupTogether.
Indhold fra partner
Samfund

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde
For andet år i træk kan danske virksomheder deltage i Røde Kors’ julesweaterdag, som er en mulighed for at engagere medarbejderne i CSR-arbejdet, sprede glæde på gangene og gøre en forskel for udsatte mennesker verden over.
Indhold fra partner
Kommunikation

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum
I år er det 30 år siden, at Røde Kors’ erhvervsklub blev oprettet for at give virksomheder en mulighed for at tage et socialt ansvar og hjælpe sårbare mennesker verden over.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind
I år slår Røde Kors Julestafet både indsamlings- og deltagerrekord for de tre år, den er løbet af stablen. 15 erhvervsledere i store danske virksomheder tog imod stafetten og samlede over en halv million ind til Røde Kors’ arbejde.
Indhold fra partner
Kommunikation

Coop engagerer kunderne i CSR-indsats gennem mikrodonationer: 30 millioner samlet ind i flaskepant
Siden 2014 har Coops kunder doneret 30 millioner i flaskepant til Røde Kors. Mikrodonationer engagerer kunderne i CSR-indsatsen og gør indsatsen nærværende.
Indhold fra partner