27.06.2022 | Samfund
DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser
Indhold fra partner Hvad er dette?
Skolernes ferie er skudt igang, men ikke alle har gode oplevelser at se frem til. Derfor vil DSB og Røde Kors hjælpe sårbare børnefamilier på ferielejre og hjælpe dem ind i fællesskabet.
Folkeskolelever landet over er gået på sommerferie. En sommer, hvor der er bedre mulighed for at rejse eller få gode ferieoplevelser i Danmark. Men også en sommer, hvor børn i udsatte familier igen må gå rundt med ondt i maven.
For hvilke historier, kan de dele med klassen, når skolen starter igen? Det er tanker, som Røde Kors oplever, at børn i familier med en trængt økonomi kan gå med. Tanker, som kan give forældrene ondt i maven. Derfor går Røde Kors og DSB sammen om at give sårbare børn gode ferieoplevelser.
”Sommerferien kan være enormt stressende for forældre med en trængt økonomi. De vil jo ligesom alle andre gerne give deres børn nogle gode ferieminder, men har ikke råd til så meget. Gratis togbilletter vil helt sikkert være en stor hjælp og føre til at flere kan komme på ferielejr, få et tiltrængt pusterum og en dejlig sommeroplevelse,” siger Marie-Louise Gotholdt.
DSB vil styrke børns trivsel
DSB giver i år 2.500 togbilletter til frivillige og sårbare børnefamilier i Røde Kors’ aktiviteter som ferielejrene. Her kan billetterne give familierne overskud til at tage med, og det er vigtigt for børnenes trivsel og mulighed for at blive en del af et fællesskab. Derfor vil DSB hjælpe med transporten.
”Vi har sammen med Røde Kors et fælles mål om et om et bæredygtigt og sammenhængende Danmark. Vores samarbejde handler om at tage socialt medansvar og styrke sårbare mennesker. Det tror vi på, gavner vores kunder, medarbejdere og resten af Danmark,” siger Niels-Otto Fisker, Kommunikationschef i DSB.
Udover at hjælpe sårbare børnefamilier med gratis togbilletter kan DSB’s kunder også donere et lille beløb til Røde Kors’ arbejde for udsatte familier herhjemme og ude i verden, når de bestiller deres togbilletter. Begge dele er en del af et længerevarende samarbejde mellem Røde Kors og DSB.
Samfund
Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet
Erhvervslederne i 18 af de største virksomheder i Danmark har igen i år sat rekord i Røde Kors Julestafet. De har doneret knap en million kroner til udsatte i Danmark og resten af verden.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen
Over julen skal filterkaffen i Espresso House bryde ensomheden. For hver kop filterkaffe der bliver solgt i Danmark, Tyskland og Finland, donerer Espresso House til Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed under titlen CupTogether.
Indhold fra partner
Samfund

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde
For andet år i træk kan danske virksomheder deltage i Røde Kors’ julesweaterdag, som er en mulighed for at engagere medarbejderne i CSR-arbejdet, sprede glæde på gangene og gøre en forskel for udsatte mennesker verden over.
Indhold fra partner
Kommunikation

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum
I år er det 30 år siden, at Røde Kors’ erhvervsklub blev oprettet for at give virksomheder en mulighed for at tage et socialt ansvar og hjælpe sårbare mennesker verden over.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind
I år slår Røde Kors Julestafet både indsamlings- og deltagerrekord for de tre år, den er løbet af stablen. 15 erhvervsledere i store danske virksomheder tog imod stafetten og samlede over en halv million ind til Røde Kors’ arbejde.
Indhold fra partner
Kommunikation

Coop engagerer kunderne i CSR-indsats gennem mikrodonationer: 30 millioner samlet ind i flaskepant
Siden 2014 har Coops kunder doneret 30 millioner i flaskepant til Røde Kors. Mikrodonationer engagerer kunderne i CSR-indsatsen og gør indsatsen nærværende.
Indhold fra partner