10.11.2021 | Klima, miljø og energi
Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen
Indhold fra partner Hvad er dette?
Over julen skal filterkaffen i Espresso House bryde ensomheden. For hver kop filterkaffe der bliver solgt i Danmark, Tyskland og Finland, donerer Espresso House til Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed under titlen CupTogether.
Vi er glade for kaffe i Danmark. Vi er det fjerde mest kaffedrikkende folk i verden med 3-4 kopper om dagen. Der er flere gode egenskaber ved kaffen, som ifølge Espresso House, kan være med til at skabe og fastholde gode relationer. Nu skal Espresso Houses kaffe også være med til at bekæmpe ensomhed.
Når du køber en kop filterkaffe hos Kaffebarkæden i november og december, støtter du Røde Kors’ arbejde med at styrke relationer og nedbringe ensomheden i vores samfund. For hver kop går 1 krone nemlig til Røde Kors’ arbejde. Så du kan være med til at bekæmpe ensomheden én kop ad gangen.
”Ensomhed kommer i mange forskellige former i vores samfund. Det vil vi gerne være med til at starte en samtale omkring med CupTogether. Vi hilser på vores gæster, ikke kun fordi vi vil give dem en god serviceoplevelse, men fordi vi ved, at den hilsen potentielt kan være den eneste gæsten får den dag. Vi ved også, at mange påskønner at komme hos os alene og samtidig at være omgivet af andre mennesker og den summen af liv, der kendetegner vores kaffebarer. Og så tror vi på kaffens sociale styrke – derfor er denne sag så vigtig for os”, siger Sinne Fiil Fredslund, Director of Brand & Communications i Espresso House Group.
Initiativ i Danmark, Tyskland og Finland
Initiativet CupTogether rulles ud i alle Espresso Houses’ markeder i løbet af november og december. Espresso House donerer også et beløb til Røde Kors i Tyskland og Finland for hver kop filterkaffe Espresso House sælger i henholdsvis Tyskland og Finland. CupTogether er et langsigtet initiativ for at nedbryde tabuer omkring ensomhed og bekæmpe det. Initiativet skydes i gang med donationer til Røde Kors’ arbejde med ensomhed i forbindelse med jul fra 4. november til den 5. januar 2022.
”Vi er glade for samarbejdet med Espresso House om initiativet CupTogether og for de donationer, som følger med. CupTogether rammer nemlig en relevant samfundsudfordring. Sammen kan vi række ud til de mennesker, som står alene og uden for fællesskaber. Vi hjælper mennesker til at opsøge fællesskaber og skabe relationer for derigennem at bryde ensomheden,” siger Morten Purup Jørgensen, Fundraising- og Marketingchef i Røde Kors.
Sammen brygger Espresso House og Røde Kors videre på et længere samarbejde. Det er nemlig ikke første gang, at Espresso House sælger produkter i deres kaffebarer til fordel for Røde Kors. Sidst år blev der langet æbleskiver over disken, og året før var det snurrer, der blev solgt til fordel for Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed i Danmark.
Samfund
Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet
Erhvervslederne i 18 af de største virksomheder i Danmark har igen i år sat rekord i Røde Kors Julestafet. De har doneret knap en million kroner til udsatte i Danmark og resten af verden.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind
I år slår Røde Kors Julestafet både indsamlings- og deltagerrekord for de tre år, den er løbet af stablen. 15 erhvervsledere i store danske virksomheder tog imod stafetten og samlede over en halv million ind til Røde Kors’ arbejde.
Indhold fra partner
Samfund

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser
Skolernes ferie er skudt igang, men ikke alle har gode oplevelser at se frem til. Derfor vil DSB og Røde Kors hjælpe sårbare børnefamilier på ferielejre og hjælpe dem ind i fællesskabet.
Indhold fra partner
Kommunikation

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum
I år er det 30 år siden, at Røde Kors’ erhvervsklub blev oprettet for at give virksomheder en mulighed for at tage et socialt ansvar og hjælpe sårbare mennesker verden over.
Indhold fra partner
Samfund

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde
For andet år i træk kan danske virksomheder deltage i Røde Kors’ julesweaterdag, som er en mulighed for at engagere medarbejderne i CSR-arbejdet, sprede glæde på gangene og gøre en forskel for udsatte mennesker verden over.
Indhold fra partner
Kommunikation

Coop engagerer kunderne i CSR-indsats gennem mikrodonationer: 30 millioner samlet ind i flaskepant
Siden 2014 har Coops kunder doneret 30 millioner i flaskepant til Røde Kors. Mikrodonationer engagerer kunderne i CSR-indsatsen og gør indsatsen nærværende.
Indhold fra partner