Medlemsprofiler Se alle
Forbrugermærkning
Klima, miljø og energi

Et skift i den offentlige mening giver håb om fremskridt for havet
"Den levende verden kan ikke fungere uden et sundt hav, og det kan vi heller ikke." Ordene fra den store Sir David Attenborough opsummerer den udfordring, som vores Blå Planet står over for, og World Ocean Day giver os mulighed for at huske dens betydning
Indhold fra partner
Kommunikation

Orkla vil gøre det lettere for forbrugeren at handle bæredygtigt
Ny analyse viser at størstedelen af danskerne gerne vil handle mere klimavenligt, men mange ved ikke hvordan.
Kommunikation
Regeringen vil luge ud i grønne mærkeordninger
Der skal ryddes op i de grønne mærkeordninger, så det bliver lettere for forbrugerne at overskue, hvilke ordninger der er relevante, mener regeringen.
Kommunikation

Ny tendens: Flere og flere brands tilføjer CO2-info på deres emballage
Det bliver mere og mere almindeligt at forbrugeren kan finde 'sustainability facts' på emballagen af de produkter, de køber. "Vi kommer hurtigt til det punkt, hvor forbrugerne forventer at se denne slags information", mener ekspert.
Samfund

Fairtrade – presset i England, men stærkt i Danmark
To af de største britiske supermarkeder er ved at droppe Fairtrade-brandet, hvilket truer mærkets eksistens. I hvert fald i Storbritannien; herhjemme står det stærkt, siger mærket selv, og en af de vigtigste partnere, Coop, bakker op.