Grøn Transport

Klima, miljø og energi

Flere lande betaler borgere for at tage cyklen

For at gøre op med partikelforurening vælger flere europæiske lande at betale sine borgere for at gøre med grønne transportformer.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

DACHSER tager serieproduceret eActros i brug

Logistikudbyderen kan se mange anvendelsesmuligheder for den fuldt elektriske 19-tons lastbil og planlægger allerede at anskaffe flere køretøjer af denne model som led i sin klimabeskyttelsesstrategi.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Carl Ras vil være CO2-neutral på kørsel af varelevering i hele landet

Carl Ras har investeret i en eldrevet varevogn og en plug-in hybrid varevogn til varelevering for større kunder og på byggepladser i København og omegn. Ambitionen er at køre CO2-neutralt med alle varevogne i landet for at belaste miljøet mindst muligt.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

DACHSER planlægger miljøvenlig transport i København

DACHSER Denmark lancerer et projekt med miljøvenlige varetransporter til centrum af København inden udgangen af 2021. Med en fuldt batteridrevet FUSO eCanter-lastbil vil logistikleverandøren nedbringe sin CO2-udledning i hjertet af København. Formålet er at bidrage til Københavns Kommunes mål om at blive den første CO2-neutrale hovedstad i verden.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

A.P. Moller - Maersk engages partners to scale green methanol production by 2025

"To transition towards decarbonisation, we need a significant and timely acceleration in the production of green fuels."

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Stærke partnere skaber nyt forum for forretningsmuligheder i den grønne omstilling

Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC), Green Hub Denmark og flere af Danmarks grønne erhvervsklynger tager action og skaber ny konference: NET ZERO pathways - Mødestedet for grønne forretningsmuligheder.

Indhold fra partner

Strategi & ledelse

Call to action for grønt samarbejde mellem verdensledere og den maritime industri

Alfa Laval har sammen med en koalition af godt 150 af verdens største marineoperatører, underskrevet et dokument, der opfordrer verdens regeringer til at sætte turbo på arbejdet med at gøre nulemissioner for skibsfarten til standarder inden 2030.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

"Brint vil gøre rækkevidder på op til 1.000 kilometer mulige i fremtiden"

I kapløbet om at reducere udledningen af drivhusgasser i de kommende år er der stor efterspørgsel efter alternativer til diesel, især fra transport- og logistiksektoren. Udover batteridrevne elektriske køretøjer, som allerede i dag benyttes til leverancer i centrum af byer, kunne lastbiler drevet af brintbrændselsceller (H2-lastbiler) være en løsning, der åbner mulighed for nulemissionstransport over længere afstande. Et studie baseret på simuleringer, som Kempten University of Applied Sciences har foretaget på vegne af DACHSER, er nu nået til den konklusion, at brugen af H2-lastbiler i DACHSERs stykgodsnetværk i princippet er mulig. Her kan du læse et interview med professor Werner E. Mehr fra Faculty of Mechanical Engineering på Kempten University of Applied Sciences og Andre Kranke, som er Department Head Trends and Technology Research hos DACHSER.

Indhold fra partner

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere