Hjernesagen og Lidl fortsætter samarbejdet

Hjernesagen og dagligvarekæden Lidl har forlænget deres samarbejde med yderligere to år. Lidl vil dermed være Hjernesagens hovedsponsor frem til 2024.

”Hjernesagen og Lidl har lavet mange fine projekter sammen, fx i forbindelse med rådgivning og salg af produkter, der kan hjælpe os til en sundere livsstil,” siger Hjernesagens landsformand Tue Byskov Bøtkjær..

Hjernesagen har netop forlænget samarbejdet med  Lidl Danmark.. Den nye samarbejdsaftale løber til 2024, og udover økonomisk støtte til Hjernesagen samt sponsorat af gavekort til konkurrencer m.m. skal perioden blandt andet bruges til at sætte fokus på forebyggelse.

"Vi har været meget glade for samarbejdet indtil nu. Det er klart, at vi i Hjernesagen lærer meget af at arbejde sammen med en stor, international koncern som Lidl. Vi har lavet mange fine projekter sammen – i forbindelse med rådgivning om fx energidrikke – men også omkring salg af motionsudstyr, pulsoximeter og blodtryksmålere. Det er alt sammen produkter, som kan hjælpe os med en sundere livsstil – og dermed forebygge stroke. Det giver rigtig god mening for Hjernesagen på den måde at få en platform til at nå ud med et vigtigt forebyggelsesbudskab til endnu flere danskere", siger Hjernesagens landsformand Tue Byskov Bøtkjær.

Fakta om stroke

Hvert år rammes 12.000 danskere af stroke – det svarer til én ny patient hvert tredje kvarter, døgnet rundt.

110.000 danskere lever med diagnosen stroke – mange med alvorlige mén som fx bevægelseshandicap, nedsat evne til at kommunikere mv.

Stroke kan forebygges: Ni ud af ti tilfælde af stroke skyldes livsstilsfaktorer, som man selv kan ændre på. 60 procent af alle strokepatienter lider således også af forhøjet blodtryk.

Læs mere om stroke på www.hjernesagen.dk

Læs mere om samarbejdet mellem Lidl og Hjernesagen på www.lidl.dk/csr

For yderligere information, kontakt Thomas Sejersen, presseansvarlig i Lidl: presse@lidl.dk eller tlf. 76 35 00 10

Et samarbejde til alles gavn
Også hos Lidl er man tilfredse med at forlænge samarbejdet og fortsat kunne sparre med Hjernesagen, der har rådgivet og fungeret som sundhedspartner.

"Vi har oplevet Hjernesagen som en seriøs samarbejdspartner og en forening med fokus på en af de helt store folkesygdomme i Danmark, nemlig stroke, og den vil vi  meget gerne vil være med til at udbrede kendskabet til. Interessen mellem Hjernesagen og os blev skabt, da vi i Lidl i september 2018 som den første dagligvarekæde i landet valgte at sætte en aldersgrænse på 16 år for salget af energidrikke. En beslutning, som Hjernesagen bakkede op om. Siden har vi været meget tilfredse med vores samarbejde og er derfor glade for, at det fortsætter", siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.

Det forlængede samarbejde betyder, at man også i de kommende to år vil kunne opleve, at man fra Lidls side vil sætte fokus på hjernen og forebyggelse af stroke. Derudover har dagligvarekæden fokus på at øge antallet af produkter med Nøglehulsmærket og samtidig fokusere  på reduktion af salt og sukker i deres produkter. Fra Hjernesagens side byder man ind med en betydelig faglig viden omkring livsstil og forebyggelse af stroke.

01.12.2023Lidl Danmark

Sponseret

Lidl vinder med strategi for plantebaseret kost

30.10.2023Lidl Danmark

Sponseret

Nyt undervisningsforløb skal inspirere folkeskoleelever til at lave mad med madspildsvarer

25.09.2023Lidl Danmark

Sponseret

Medarbejdere og kunder bakker op om udfasning af tobak i Lidl

06.12.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl og Hjernesagen: sammen om både hverdag og fest

31.10.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl certificerer varer til glæde for kunder og bønder

12.09.2022Lidl Danmark

Sponseret

Lidl sørger for forplejning, når de sammen med Plastic Change samler affald i naturen på World Cleanup Day