20.04.2018
Hunde indtog i januar gaderne i verdens første FN dyredemonstration
Indhold fra partner Hvad er dette?
Demonstrationen omfattede 8 hunde af forskellige racer og størrelser, og den støttede op om Forever Against Animal Testing – en fælles kampagne fra det internationale skønhedsfirma, The Body Shop, og Cruelty Free International, den førende organisation i kampen mod dyreforsøg. Hundene gik på gaden med protestskilte, bandanaer og små bannere for at vise deres støtte.
En gruppe hunde er samlet foran FN’s hovedkvarter I NY for at protestere imod dyreforsøg i kosmetikindustrien. Protesten sker i forbindelse med den internationale underskriftskampagne imod dyreforsøg fra The Body Shop og Cruelty Free International.
The Body Shop og Cruelty Free International fik selskab af den betydningsfulde dyrefotograf, @TheDogist, som tidligere har støttet kampagnen i Canada og USA, samt den indflydelsesrige kæledyrsinstagrammer, @louboutinanyc.
Demonstrationen havde som mål at sætte fokus på det chokerende faktum, at 80% af verdens lande endnu ikke har nogen lovgivning, som forbyder dyreforsøg i skønhedsindustrien, samt at opfordre forbrugere til at støtte kampagnen ved at skrive under på den globale underskriftsindsamling på http://www.foreveragainstanimaltesting.com.
Fakta
- Demonstrerende dyr går sammen for at støtte den internationale Forever Against Animal kampagne om at sætte en stopper for dyreforsøg i skønhedsindustrien over hele verden
- Kampagnen opfordrer FN til at sætte en stopper for den praksis, der skader op mod 500.000 dyr hvert år i modbydelige forsøg
- The Body Shop og Cruelty Free International anmoder alle firmaer, der er imod dyremishandling, om at støtte kampagnen
Når underskriftsindsamlingen når 8 millioner, vil The Body Shop og Cruelty Free International overrække den til FN og anmode om en international konvention, som forbyder dyreforsøg i skønhedsindustrien, og som vil beskytte millioner af dyr over hele verden. I sidste uge mødtes organisationerne med FN repræsentanter for at sætte gang i debatten om emnet.
Der er blevet indsamlet 4.1 million underskrifter i løbet af det sidste halve år, og underskriftsindsamlingen er dermed den største imod dyreforsøg i skønhedsindustrien nogensinde. The Body Shop og Cruelty Free International vil gerne opfordre alle firmaer, som er imod dyreforsøg, om at give tilsagn om, at de bakker op kampagnen, og The Body Shop uddeler gerne materiale til at hjælpe andre firmaer og deres ansatte med at blive engagereret i kampagnen.
I september 2017 solgte L’Oreal The Body Shop til Natura, der er en brasiliansk, multinational skønhedsvirksomhed, som er fri for dyremishandling og offentligt B Corp certificeret. Både Natura og den nye søstervirksomhed til The Body Shop, Aesop, bakker også i dag officielt op om kampagnen.
Jessie Macneil-Brown, Head of Global Campaigns, fra The Body Shop,siger: “Dyrevelfærd er en af vores hjertesager, og The Body Shop har altid kæmpet imod, at dyr bliver brugt til forsøg i kosmetikindustrien. Vi lavede en demonstration med hunde, da de er et vigtigt symbol for os i vores Forever Against Animal Testing kampagne. De repræsenterer det forhold, vi har til dyr og er linket til de personer og organisationer, der også er imod dyreforsøg. Denne unikke protest er et symbol på vores store ambition om at sætte en stopper for dyreforsøg i skønhedsindustrien globalt. Vi beder nu indtrængende alle mennesker, alle firmaer og alle regeringer om at blive en del af vores kampagne og hjælpe os med at afslutte det, som vi var med til at starte for mange år siden, og som i 2013 resulterede i EU-forbuddet imod dyreforsøg.”
Michelle Thew, CEO hos Cruelty Free International siger: “Dagens demonstration sender en stærk besked til forbrugere og brands over hele verden om, at vi har brug for deres støtte. Vi har gjort store fremskridt i vores mål om at forbyde dyreforsøg i skønhedsindustrien, men der er stadig meget, der skal gøres. Vi håber, at alle firmaer, der er imod dyremishandling, vil støtte op om kampagnen og opfordre deres kunder til at gøre det samme.”
Elias Friedman, fotograf hos @TheDogist, sagde “Jeg støttede Forever Against Animal Testing kampagnen fra The Body Shop, da den blev lanceret. Det er skønt at være hjemme i New York og være med til den første dyredemonstration nogensinde ved FN. De demonstrerende dyr repræsenterer alle dyr og minder os om, hvorfor dyreforsøg i skønhedsindustrien bør forbydes en gang for alle.”
GÅ IMOD DYREFORSØG
I 2013 forbød EU dyreforsøg i skønhedsindustrien – nu er det på tide at stoppe det i resten af verden!
Kom med til en hyggelig dag og vær med til at gå imod dyreforsøg inden for skønhedsindustrien. Du kan gå med eller uden hund. Du er lige velkommen. Tag gerne din familie og venner med og hjælp os med at vise verden, at dyreforsøg indenfor skønhedsbranchen skal forbydes.
Ved tilmelding er du sikret en goodiebag med lidt lækkerier til både dig og din hund.
DATO:
Søndag den 6. maj.
STARTSTED OG TID:
RANDERS, Brødregade 16 Kl. 11.
KØBENHAVN: Sortedam Dossering 103 kl. 13
ODENSE: Kongensgade 2A kl. 14
TILMELD DIG, GRATIS HER:
http://www.foreveragainstanimaltesting.dk/
Ved ankomst bliver du registreret og får et startkit til dig og din hund. Det er også her du henter din goodiebag efter turen. Ved startstedet vil der også være drikkevarer til hunden og dig.
RUTE: Ruten er på et par kilometer og varer ca. 45 min.
LÆS MERE OM VORES KAMPAGNE HER
Vi glæder os til at se dig og dine to- og firbenede venner til en aktiv og underholdende dag.
Klima, miljø og energi

The Body Shop er endnu engang kåret til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand!
Sustainable Brand Index er Europas største uafhængige varemærkestudie om bæredygtighed. Den nye rapport for 2022 er netop blevet udgivet, og de danske forbrugere har talt: for fjerde år i træk kårer de The Body Shop som branchens bedste i kategorien for skønhedsbrands.
Indhold fra partner
Samfund

Under Black Friday tæller The Body Shop de tal, som betyder noget
31 % af alle kvinder har været udsat for fysisk eller seksuel vold*, viser en global rapport fra WHO. Det skræmmende høje tal understreger, at mænds vold mod kvinder faktisk er en pandemi, og at vi må handle nu. Derfor vælger The Body Shop at tolke Black Friday på deres helt egen måde og sætte fokus på de tal, der betyder noget, i stedet for tilbud og rabatter. Det aktivistiske skønhedsbrand vil under Black Friday-ugen anvende deres butikker og digitale kanaler til at tale om mænds vold mod kvinder i Danmark og i verden, i samarbejde med LOKK.
Indhold fra partner
Samfund

Cruelty-free pionererne The Body Shop opfordrer EU-borgere til at bremse genindførsel af dyreforsøg
Med truslen om genindførsel af dyreforsøg i Europa kun ni år efter, et forbud blev indført i EU, fortsætter det aktivistiske brand deres kamp for dyrenes ret til ikke at lide for vores skønhed.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

The Body Shop og Dove kæmper sammen med de største dyrevelfærdsorganisationer for at bevare cruelty free kosmetik
The Body Shop og Dove står sammen og kræver, at EU holder sit løfte og ikke ophæver forbuddet mod dyreforsøg i kosmetikproduktion i Europa, og opfordrer samtidig alle forbrugere til at handle nu og støtte en fortsat fredning af dyrene.
Indhold fra partner
Menneskerettigheder

The Body Shop og LOKK fortsætter kampen mod mænds vold mod kvinder!
Denne vinter har The Body Shop støttet og hyldet alle de fantastiske frivillige ildsjæle og omsorgspersoner, som kæmper for at hjælpe andre, hver dag, året rundt, verden over. Og i igen i år har The Body Shop samarbejdet med LOKK - Landsorganisation af Kvindekrisecentre, der repræsenterer flere end 50 kvindekrisecentre, deres 500 ansatte og over 1500 frivillige.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Let’s clean up our act to clean up the planet
The Body Shop vil starte en refill-revolution og genstarter et opgraderet refill-system med emballage i sine butikker. Systemet er gradvist blevet lanceret siden 2019, og nu kommer relanceringen af refill i butik endelig til Danmark.
Indhold fra partner