Klimapåvirkning

Klima, miljø og energi

Alle firmaer og organisationer bør have en intern klimapolitik

Klimakrisen kræver handling. For virksomheder og organisationer er en ambitiøs klimapolitik første skridt på vejen.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Ny undersøgelse: Danskerne vil vælge mere klimavenligt, hvis de kender produktets CO2-aftryk

Med et simpelt mærkningssystem for en fødevares klimapåvirkning, vil man kunne rykke forbrugeren i en mere bæredygtig retning. Det indikerer en ny undersøgelse foretaget af Københavns Universitet.

0 kommentarer

Klima, miljø og energi

Danske selskaber mangler korrekt klimarapportering

En ny analyse fra KPMG og FSR – danske revisorer viser, at kun få store danske virksomheder rapporterer om deres egen klimapåvirkning efter den internationalt anerkendte rapporteringsstandard, Greenhouse Gas Protocol. Det betyder, at virksomhedernes klimadata ikke giver pålidelige pejlemærker for investorer og forbrugere.

Indhold fra partner

Klima, miljø og energi

Forskere vil konkretisere fødevarers miljømæssige påvirkning

Alle vores fødevarer har en påvirkning på klimaet, men hvorfor og hvor meget? Forskere fra Aarhus Universitet arbejder med at beregne sammenhænge mellem mad og klima og kortlægge hvilke fødevarer, der er både bedst og værst for vores klode.

0 kommentarer

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere