Medlemsprofiler Se alle
Landmænd
Kommunikation

Ny Arla-kampagne vil fremvise de grønne løsninger
Med kampagnen ”Mælk er mere end mælk” stiller Arla skarpt på partnerskabet blandt for eksempel landmænd og forskere, der allerede i dag arbejder for at bringe landbruget ind i en klimavenlig æra.
Strategi & ledelse

Unilever investerer 1 milliard euro i plan for naturen
Bæredygtighedslegenden Unilever tager nye skridt til at værne om natur. Det involverer nye krav til leverandører og landmænd - og en milliard euro.
Klima, miljø og energi

Føde- og drikkevaregiganter vil forbedre rapportering om bæredygtighed
Virksomheder som Unilever, Mars og PepsiCo er alle medlemmer af et nyt partnerskab, der sigter mod at udvikle beslutningsværktøjer, som skal forbedre rapportering af bæredygtighed og dataindsamling.
Klima, miljø og energi

Arla vil belønne klimahandlekraftige mælkeproducenter
Arla-landbrug får et nyt incitament til at omlægge dele af sin produktion til en grønnere praksis. Det sørger mejerikoncernen for med sin nye klimatillæg-model, som belønner mælkeproducenter, der sætter det lange ben foran
Supply chain

Olam lancerer ’net-positiv’ supply chain-strategi
Fødevareproducenten Olam har søsat en bæredygtighedspolitik for sit produktions- og indkøbsarbejde, der grundlæggende skal ’genopfinde landbruget’ således at virksomheden giver mere tilbage, end den tager ud.
Klima, miljø og energi
Landmændene tømmer kassen
Danske landmænd har fået øjnene op for EU's støtte til miljøprojekter. Tidligere røg EU millionerne retur, men i år har Fødevareministeriet modtaget langt flere ansøgninger end tidligere til puljen på 134 millioner kroner.