Røde Kors Julestafet: Virksomheder udfordrer hinanden til at gøre verden bedre

Op mod jul går Røde Kors Julestafet rundt blandt danske erhvervsledere. Blandt deltagerne ser man det som en god mulighed for at gøre en forskel op til jul og gøre sine kollegaer og kunder stolte.

Den 20. november starter Røde Kors Julestafet. Stafetten går fra leder til leder i det danske erhvervsliv og kan følges på blandt andet Røde Kors’ hjemmeside og LinkedIn. Stafetten bliver i år sat i gang af Anders Ladekarl hos Mats C. Gottschalk, koncerndirektør i Gjensidige Forsikring.

”At vi i Gjensidige bliver den første modtager af årets Julestafet fra Røde Kors, er jeg utrolig stolt over. Jeg betragter det som et skulderklap for den store donation, vores kunder gav til Røde Kors’ arbejde med at bekæmpe ensomhed som følge af COVID-19. Vi i Gjensidige har som en del af vores kerneværdi, at vi bidrager til at skabe et tryggere samfund, og derfor passer ‘sammen gør vi verden bedre’ godt sammen med vores DNA,” siger Matts C. Gottschalk.

Sidste år deltog 12 erhvervsledere i julestafetten og gav tilsammen en donation på 465.000 kroner. Hos Nordea, som var en af deltagerne fra sidste år, glæder man sig til, at årets stafet igen løber af stablen.

”Jeg håber inderligt, at vi i år får endnu mere fart på stafetten, at vi får sendt den rundt til endnu flere virksomheder, så beløbet kan blive endnu større, og vi kan få hjulpet endnu flere mennesker. Særligt på grund af den situation verden står i med COVID-19, hvor der er brug for en hjælpende hånd som aldrig før,” siger Mads Skovlund, bankdirektør i Nordea.

Julestafetten går på tværs af brancher i det danske erhvervsliv og nåede sidste år blandt andet forbi Topdanmark, Coop, AVK foruden Nordea. Koncerndirektør i Topdanmark, Brian Rothemejer Jacobsen, ser stafetten som en god mulighed for at gøre en forskel op mod jul og anerkende en samarbejdspartner.

”I Topdanmark var vi glade for at deltage i Røde Kors julestafet sidste år og sammen med andre virksomheder medvirke til, at der blev samlet et stort beløb ind på kort tid. Det synes jeg, at vi sammen med vores kolleger og kunder kan være stolte over. Vigtigst af alt går beløbet til nogle af dem, der har det sværest – og som virkelig har brug for hjælp. Da vi gav stafetten videre, fik vi desuden mulighed for at ønske glædelig jul til en god samarbejdspartner,” siger Brian Rothemejer Jacobsen.

”Jeg er taknemmelig over, at danske virksomheder vælger at tage imod vores stafet. Vi har i år både stået overfor en global pandemi, voldsomme naturkatastrofer og voldelige konflikter, og der har været hårdt brug for donationen fra sidste års stafet. Vi ser allerede nu ind til store humanitære udfordringer i 2021. Derfor håber jeg, at stafetten bliver en lige så stor succes i år,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.

Det er muligt at følge Røde Kors Julestafet på LinkedIn under #rødekorsjulestafet og på www.rødekors.dk/julestafet.

22.12.2022Røde Kors

Sponseret

Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet

27.06.2022Røde Kors

Sponseret

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser

01.02.2022Røde Kors

Sponseret

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde

22.12.2021Røde Kors

Sponseret

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind

10.11.2021Røde Kors

Sponseret

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen

15.06.2021Røde Kors

Sponseret

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum