Rambøll modtager marketingpris for sit arbejde med bæredygtighed

HBH Fonden har i år tildelt Rambøll en pris for virksomhedens indsats med at gøre forretningen mere bæredygtig og levere autentisk markedsføring.

Ved en ceremoni på CBS, Copenhagen Business School, modtog Rambøll årets HBH-pris for sit arbejde med at forankre bæredygtighed i alle forretnings- og marketingaktiviteter.

I et samarbejde mellem HBH Fonden og CBS udvælges hvert år en organisation, der har udmærket sig forretningsmæssigt og kommunikativt. I år faldt valget på Rambøll, da virksomheden ifølge indstillingen har undergået en transformation fra traditionel ingeniørvirksomhed til en bæredygtig, global spiller anno 2021.

’Bliver næppe mere autentisk’

På den måde udfordrer Rambøll ikke bare kunderne rundt omkring i verden, men også de øvrige aktører i og omkring projekterne, fortæller associeret professor Mogens Bjerre fra CBS, der overrakte prisen på vegne af HBH Fonden:

"Med sin satsning og fokus på bæredygtighed viser Rambøll, at virksomheden er sit samfundsansvar bevidst. Det, der især er afgørende for HBH Fonden er, at dette fokus har været til stede i en årrække, og dermed er indarbejdet i Rambølls kultur og DNA. Det er markedsføring i fuld overensstemmelse med virksomhedens værdier - så det bliver næppe mere autentisk".

Søger at påvirke omgivelserne

Administrerende direktør for Rambøll i Danmark, Ib Enevoldsen, modtog med stolthed prisen på vegne af Rambøll.

"Det er en ære at modtage den her pris. At blive anerkendt for vores arbejde med bæredygtighed er et resultat af, at vi konsekvent har søgt at påvirke de industrier, vi arbejder i. Vi har – og vil fortsætte med – at hæve standarden for bæredygtige løsninger gennem indsigt og i dialog med de mange forskellige interessenter i vores omgivelser".

Marketingprisen uddeles hvert år af HBH Fonden for originale strategier, der skaber unikke dialoger med sit publikum. I 2020 gik prisen til Det Kongelige Teater.

Med i prisen følger den særlig forpligtelse og privilegium at overse en håndfuld udvalgte specialeskrivende, som vil aflevere hovedopgave om et emne relateret til den vindende virksomhed. Det bedste speciale modtager det følgende år den såkaldte HBH Troubleshooter Price.

Etik i højsædet

I år anerkender juryen Rambølls langsigtede virksomhedsansvar og fremhæver Rambølls evner inden for etisk velfunderede marketingaktiviteter og thought leadership.

Udover at fokusere sine ydelser mod bæredygtighed og søge at tage medarbejderne med på rejsen har Rambøll de senere år fx været engageret i regeringens klimapartnerskaber, været partner for det stort anlagte C40 Cities Mayor Summit i København, leveret den hidtil mest omfattende undersøgelse af danskernes holdning til bæredygtighed på kommunalt niveau samt hjulpet Folketingets 2030 Panel med den første, nationale baseline for verdensmål 11 om bæredygtige byer og lokalsamfund.

Aktuelt er Rambøll sammen med en række ledende, danske virksomheder ved at forberede sin deltagelse på COP26 i Glasgow.

18.04.2024Rambøll A/S

Sponseret

Hektisk start for nyt CSRD-værktøj

24.01.2024Rambøll A/S

Sponseret

Endelig et CSRD-værktøj til SMV'erne

30.11.2023Rambøll A/S

Sponseret

Rambøll-ekspert fylder rundt

04.10.2023Rambøll A/S

Sponseret

Rambøll Management Consulting har branchens bedste brand

12.06.2023Rambøll A/S

Sponseret

ESG og social ansvarlighed: Sådan tager I de nødvendige skridt

12.06.2023Rambøll A/S

Sponseret

ESG-værktøjskassen: Dobbelt væsentlighed og CSRD