Stryhns Gruppen lancerer ny postej uden kød
Den grønne omstilling af danskernes madvaner er hastigt stigende. Faktisk mener hver anden, at det samlede kødforbrug bør reduceres. Det stiller krav til handling fra landets producenter – og nu lancerer Stryhns Gruppen en ny plantebaseret postej som et grønt alternativ til den velkendte hverdagsklassiker.
Der skal være flere plantebaserede alternativer til danskerne. Det er meldingen fra Stryhns Gruppen, som inden 2025 har forpligtet sig til at levere et grønt alternativ til alle kerneprodukter.
Den 1. februar sendte selskabet ny plantebaseret postej på markedet som et alternativ til den velkendte grovhakkede, lød meldingen fra Henriette Kjær Overgaard, marketingchef i Stryhns Gruppen:
”Mange danskere vil gerne skære ned på kødet – også når det gælder pålæg. Men smagen er en faktor, som de færreste går på kompromis med, og det stiller krav til kvaliteten på de grønne alternativer,” siger hun og tilføjer:
”Det seneste år har vi arbejdet intenst med at finde den bæredygtige balance mellem miljøhensyn og velsmag. Resultatet er vores nye Veggiepostej, som er både plantebaseret, cremet og fuld af smag”.
Veggiepostejen fra Stryhns Gruppen er lavet på ærteprotein og linser, og krydret med røget jalapeño, paprika og tomat.
Grønne alternativer må ikke koste på smagen
Med mere end 80 år på markedet er Stryhns Gruppen efterhånden blevet en fast bestanddel af hverdagen for de fleste. Fra at producere postejer har virksomheden udviklet sig til i dag at være blandt markedslederne inden for såvel postejer som dressinger og pålægssalater.
Ambitionen er forsat at udvikle virksomheden, og der ligger en stor opgave i at kombinere det historisk stærke købmandskab og smagsoplevelsen med forbrugernes ønsker og krav til mere bæredygtige løsninger, forklarer Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhns Gruppen:
”Stryhns Gruppen har altid stået for god smag og godt købmandskab. Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter. Vores nye veggiepostej er det tredje i rækken – og selvom det er en stor opgave, vi har sat os selv på, ser vi frem til at være eksemplet på, at det er muligt tilbyde produkter, der performer. På såvel miljøhensyn som på smagen”, afslutter Lars Bo Christiansen.