Stryhns Gruppen lancerer ny postej uden kød

Den grønne omstilling af danskernes madvaner er hastigt stigende. Faktisk mener hver anden, at det samlede kødforbrug bør reduceres. Det stiller krav til handling fra landets producenter – og nu lancerer Stryhns Gruppen en ny plantebaseret postej som et grønt alternativ til den velkendte hverdagsklassiker.

Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter. Vores nye veggiepostej er det tredje i rækken, siger marketingdirektør i Stryhns Gruppen, Lars Bo Christiansen..

Der skal være flere plantebaserede alternativer til danskerne. Det er meldingen fra Stryhns Gruppen, som inden 2025 har forpligtet sig til at levere et grønt alternativ til alle kerneprodukter.

Den 1. februar sendte selskabet ny plantebaseret postej på markedet som et alternativ til den velkendte grovhakkede, lød meldingen fra Henriette Kjær Overgaard, marketingchef i Stryhns Gruppen:

”Mange danskere vil gerne skære ned på kødet – også når det gælder pålæg. Men smagen er en faktor, som de færreste går på kompromis med, og det stiller krav til kvaliteten på de grønne alternativer,” siger hun og tilføjer:

”Det seneste år har vi arbejdet intenst med at finde den bæredygtige balance mellem miljøhensyn og velsmag. Resultatet er vores nye Veggiepostej, som er både plantebaseret, cremet og fuld af smag”.

Veggiepostejen fra Stryhns Gruppen er lavet på ærteprotein og linser, og krydret med røget jalapeño, paprika og tomat.

Grønne alternativer må ikke koste på smagen
Med mere end 80 år på markedet er Stryhns Gruppen efterhånden blevet en fast bestanddel af hverdagen for de fleste. Fra at producere postejer har virksomheden udviklet sig til i dag at være blandt markedslederne inden for såvel postejer som dressinger og pålægssalater.

Ambitionen er forsat at udvikle virksomheden, og der ligger en stor opgave i at kombinere det historisk stærke købmandskab og smagsoplevelsen med forbrugernes ønsker og krav til mere bæredygtige løsninger, forklarer Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhns Gruppen:

”Stryhns Gruppen har altid stået for god smag og godt købmandskab. Frem mod 2025 har vi forpligtet os til at udvikle grønne alternativer til alle vores kerneprodukter. Vores nye veggiepostej er det tredje i rækken – og selvom det er en stor opgave, vi har sat os selv på, ser vi frem til at være eksemplet på, at det er muligt tilbyde produkter, der performer. På såvel miljøhensyn som på smagen”, afslutter Lars Bo Christiansen.

26.06.2023Stryhns Gruppen A/S

Sponseret

Bæredygtighedsrapport fra Stryhns Gruppen viser markant fald i CO2-udledning i 2022

20.01.2023Stryhns Gruppen A/S

Sponseret

Stryhns Gruppen lancerer nøglehulsmærkede pålægssalater som de første i markedet

16.06.2022Stryhns Gruppen A/S

Sponseret

Stryhns Gruppen gør status på et år med bæredygtighedsarbejde

28.03.2022Stryhns Gruppen A/S

Sponseret

Stryhns Gruppen lancerer ny postej uden kød

10.01.2022Stryhns Gruppen A/S

Sponseret

Stryhns Gruppen i nyt samarbejde med Børns Vilkår

31.05.2021Stryhns Gruppen A/S

Sponseret

Stryhns Gruppens 2020 bæredygtighedsrapport