Afrikakurven – firmagaven der kombinerer lækre produkter med samfundsansvar

Nu er det muligt at give medarbejderne og kunderne lækker kaffe, vin og chokolade – og samtidig gøre en stor forskel for lokalbefolkningen i tre afrikanske lande.

Ved at købe Afrikakurven støtter virksomheder blandt andet kvindelige småbønder i Kenya..

06.06.2017

Sponseret

NGUVU

Fire virksomheder med fokus på socialt iværksætteri er gået sammen om den samfundsansvarlige firmagave ”Afrikakurven”. I kurven ligger lækre produkter, der alle er med til at gøre en stor forskel for lokalbefolkningen i tre afrikanske lande.

Selve kurven er lavet af kvinder i Afrikas største slum, der ligger i Kenyas hovedstad Nairobi. Gourmet-kaffen fra NGUVU er med til at sikre kvindelige småbønder i Kenya ordentlig løn og faglig udvikling, mens kaffen fra Coffeprint-Impact Roasters er med til at sikre rent vand til skolebørn i Etiopien. Den lækre chokolade fra Social Foodies skaber jobs i Sydafrika, mens den økologiske vin fra Vin med Hjerte støtter lokale vinbønder i Sydafrika og står bag lokale drikkevandsprojekter.

”Vi oplever rigtig stor interesse omkring Afrikakurven. Mange virksomheder vil gerne give medarbejderne og kunderne en helt unik gave, der både smager virkelig godt og gør en konkret forskel for mange personer i tre afrikanske lande”, fortæller Rune Sandholt, der er stifter af NGUVU, som står bag produktionen af kurven og kaffen fra de kvindelige småbønder i Kenya.

Rune Sandholt fortæller, at der med Afrikakurven følger en stærk kommunikationspakke, som eksempelvis kan bruges til at øge engagementet blandt medarbejderne op til jul.

”Vi synes, at det er vigtigt, at fortælle historierne bag Afrikakurven, så virksomhederne kan vise, at det ikke er en helt almindelige gave, de giver. Hvad betyder det for en enlig mor i Afrikas største slum, at hun nu er sikret arbejde, så hun kan forsørge sig selv og sine børn? Hvorfor har det en langvarig effekt, at skolebørn i Etiopien får adgang til rent drikkevand? Historierne viser, at virksomheder gennem deres indkøb kan gøre en forskel, der rækker langt”.

Vil du vide mere om Afrikakurven, så skriv til Rune Sandholt på rs@nguvu.dk eller ring på 51398247.

08.03.2024NGUVU

Sponseret

Kvindernes Kampdag: Kvindelige kaffebønder i Kenya kæmper for bedre vilkår og mod klimaforandringer

22.01.2024NGUVU

Sponseret

Nye træer giver mere end skygge

06.11.2023NGUVU

Sponseret

Kaffevirksomhed styrker kvindelige kaffebønder i Kenya

04.10.2023NGUVU

Sponseret

Virksomheder styrker kvindelige kaffebønder i Kenya

04.08.2023NGUVU

Sponseret

Klimaforandringer rammer kaffefarmere

12.06.2023NGUVU

Sponseret

Mød kaffefarmer Miriam