Medlemsprofiler Se alle
Bæredygtig logistik
Samfund

Toyota Material Handling støtter de olympiske og paralympiske lege Paris 2024 som officiel partner for materialehåndtering
Toyota Material Handling Europe og Toyota Motor Europe samarbejder om at levere en bred vifte af bæredygtige logistikløsninger til De Olympiske og - Paralympiske Lege i Paris 2024.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Stål- og metalplader pakkes ind i genbrugsmateriale
Plastark, som Lemvigh-Müller bruger til at beskytte stål- og metalplader mod skader på vej ud til kunderne, fremstilles nu med en høj andel af genbrugsmateriale.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Brødrene Dahls logistikcenter opnår CSR-hæder igen
Brødrene Dahls logistikcenter i Randers er endnu engang blevet hædret for sit målrettede arbejde med CSR. Virksomheden er netop blevet CSR-certificeret af Randers Kommune under nye, skærpede krav, som skal sikre, at ledige, syge og unge på kanten af arbejdsmarkedet tilbydes reelle muligheder og fastholdes i job.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Zero Muda betyder ”Nul spild”.
CSR og bæredygtighed integreres i virksomhedens samlede globale strategi. Toyota Material Handling har indtil for nyligt arbejdet med CSR og bæredygtighed som individuelle strategiske elementer.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi
Indspark: Automatiserede AGV-løsninger baner vej for bæredygtig forretning
Klima, miljø og energi

Case: Grøn frontløber vil have kompetent support på vækstrejsen
Green Hydrogen Systems har fuld fart på udvikling og produktion af elektrolyseanlæg til fremstilling af brint ved hjælp af grøn elektricitet. Lemvigh-Müller understøtter væksten med indkøbsoptimering og bæredygtige services.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

"Brint vil gøre rækkevidder på op til 1.000 kilometer mulige i fremtiden"
I kapløbet om at reducere udledningen af drivhusgasser i de kommende år er der stor efterspørgsel efter alternativer til diesel, især fra transport- og logistiksektoren. Udover batteridrevne elektriske køretøjer, som allerede i dag benyttes til leverancer i centrum af byer, kunne lastbiler drevet af brintbrændselsceller (H2-lastbiler) være en løsning, der åbner mulighed for nulemissionstransport over længere afstande. Et studie baseret på simuleringer, som Kempten University of Applied Sciences har foretaget på vegne af DACHSER, er nu nået til den konklusion, at brugen af H2-lastbiler i DACHSERs stykgodsnetværk i princippet er mulig. Her kan du læse et interview med professor Werner E. Mehr fra Faculty of Mechanical Engineering på Kempten University of Applied Sciences og Andre Kranke, som er Department Head Trends and Technology Research hos DACHSER.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

“Det grønne bliver en meget stor del af ens konkurrencemulighed i fremtiden"
Udover de hårdest ramte brancher, ser det ikke ud til, at pandemien har sat den grønne udvikling i stå - tværtimod.