28.01.2020  |  Strategi & ledelse

Virksomhedsgiganter skal udvikle bæredygtige logistikløsninger

Unilever og JD Logistics har underskrevet et aftalememorandum, der skal finde bæredygtige forretningsinitiativer i de respektive virksomheders forsyningskæder.

Unilever, der i forvejen har et strategisk partnerskab med den kinesiske detailhandler JD.com, kommer til at indgå et samarbejde med det selvstændige selskab JD Logistics.

Læs også:  Direktører frygter også klimaforandringerne

Unilevers forpligtelse til blandt andet at reducere produktionen af plast og JD’s bæredygtighedsstrategi ’Planet, People, Profit’ skal sammensætte rammen for aftalen, der har til hensigt at udforske og implementere innovative løsninger og sikre bæredygtig vækst i begge forretninger.

Hos Unilever er man begejstret for samarbejdets fremtidsudsigter:

”Dagens aftale med JD Logistics er en fremragende mulighed for at drive fremtidige internationale logistiske løsninger. Hos Unilever arbejder vi hele tiden på at levere bedre, mere bæredygtige produkter for vores forbrugere. JD Logistics’ netværk og teknologi giver spændende muligheder for at forbedre vores logistik og transportkapacitet og at levere endnu mere gennemsigtighed og effektivitet på tværs af vores forsyningskæde”, siger Marc Engel, Chief Supply Chain Officer.

Læs også:  Siemens vil belønne topledere for bæredygtighed

Zhenhui Wang, der er CEO i JD Logistics, deler Unilevers positive indstilling og den betydning aftalen har for begge virksomheder:

”Vi er glade for at kunne styrke vores forhold til Unilever ved dette års møde i Davos (World Economic Forums årsmøde, red.). Siden Unilever valgte JD Logistics som deres kinesiske logistikudbyder for over to år siden, har vi arbejdet sammen om at give de kinesiske forbrugere en fantastisk kundeservice", siger han og tilføjer:

"JD Logistics har længe forpligtet sig til at udvikle smarte, digitale og bæredygtige aktiviteter i forsyningskæden og denne aftale er et vigtigt skridt i bæredygtig udvikling, der er hensigtsmæssig for fremtiden”.

- HCL

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere