0 kommentarer" /> Booking.com lancerer søgefiltre på bæredygtighed | CSR.dk

19.11.2021  |  Kommunikation

Booking.com lancerer søgefiltre på bæredygtighed

Fire ud af fem rejsende vil gerne bo på et bæredygtigt overnatningssted i det kommende år, viser undersøgelse. Det imødekommer Booking.com nu med et nyt søge-filter.

0 kommentarer

Ifølge en ny undersøgelse, der netop er blevet offentliggjort af EY Parthenon og Booking.com, svarer 81 procent, at de gerne vil bo på et bæredygtigt overnatningssted i det kommende år. 72 procent forventer, at branchen tilbyder mere bæredygtige valgmuligheder.

Med mere end 28 millioner overnatningssteder på Booking.com, ser virksomheden en fantastisk mulighed for at gøre det nemmere for de rejsende at finde et bæredygtigt overnatningssted.

Fremadrettet vil det derfor være muligt at filtrere overnatningsmuligheder på booking.com ud fra forskellige bæredygtighedsparametre. Formålet er, at give de rejsende en gennemsigtig og letforståelig måde at finde et bredt udvalg af bæredygtige ophold på, uanset hvor de rejser hen. Helt konkret drejer det sig om en markering, som overnatningsstederne kan opnå, hvis de overholder forskellige bæredygtige krav.

Med udgangspunkt i de standarder for bæredygtige overnatningssteder der allerede findes, har Booking.com samarbejdet med førende brancheeksperter, for at identificere en række af de vigtigste tiltag som overnatningsstederne skal tage højde for, inden for fem nøgleområder:

• Affald
• Energi
• Drivhusgasser
• Støtte af lokalsamfundet
• Naturbeskyttelse

Denne grundlæggende ramme er i øjeblikket opdelt i yderligere 32 specifikke bæredygtighedstiltag, som overnatningsstederne kan implementere. Disse omfatter alt fra at fjerne toiletartikler af engangsplast til at skifte til LED-lamper, til at have 100% genanvendelige energikilder eller til at investere en vis procentdel af overskuddet i lokalsamfundet og bevaringsprojekter.

Læs ogsåGoogle indfører grønne filtreringsmuligheder

Målet har været at skabe en universel model, men samtidig betyder det at drive et bæredygtigt overnatningssted noget forskelligt på forskellige markeder. For eksempel anses vandreducerende tiltag i et områdeq der er udsat for tørke, eller anvendelse af vedvarende energi i et land hvor dette endnu ikke er almindeligt tilgængeligt, for at være mere værdifulde tiltag.

Overnatningssteder der opfylder kriterierne, får den første version af bæredygtigheds-mærkaten. Dette gælder også overnatningssteder der allerede har en række forskellige certificeringer og mærkater, for eksempel dem der officielt er godkendt af Global Sustainable Tourism Council (GSTC), Green Tourism og EU-blomsten. Denne tilgang og målingsmetode er officielt udviklet indenfor Travalyst Coalition og er godkendt af Travalyst Independent Advisory Group og vil fortsat blive udviklet i samarbejde med Global Sustainable Tourism Council (GSTC).

"At opbygge en virkelig bæredygtig rejsebranche vil tage tid, koordination og en fælles indsats, men fremskridt er mulige gennem fortsat innovation, partnersupport og samarbejde på tværs af branchen," siger Marianne Gybels, bæredygtighedschef hos Booking.com.

Læs mere her

- MTN

Endnu ingen kommentarer - du kan starte debatten nedenfor.

Deltag i debatten

Du skal være registreret bruger og logget ind, for at kunne oprette kommentarer.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere