Danske erhvervsledere tog godt imod Røde Kors Julestafet

Røde Kors sendte en stafet rundt blandt danske erhvervsledere op til jul med en opfordring til at give et bidrag og gøre verden bedre. Sammen donerede erhvervslederne 465.000 kroner til Røde Kors' sociale arbejde i Danmark og katastrofehjælp.

Anders Ladekarls' julestafet blev godt modtaget af dansk erhvervsliv.

Kort før jul havde danske erhvervsledere en mulighed for at gøre en forskel sammen med Røde Kors, da Røde Kors Julestafet gik på rundtur. 12 erhvervsledere takkede ja til at tage imod stafetten.

”Det er første gang, vi sender vores julestafet rundt, og jeg må bare sige, at det gik over al forventning. Jeg vil gerne sige tusind tak til de erhvervsledere, der tog imod stafetten. De har helt sikkert gjort deres kunder og kollegaer stolte op til jul,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.

Når en erhvervsleder tog imod stafetten, skulle man give et bidrag og sende stafetten videre. Sammen gav de 12 erhvervsledere en donation på 465.000 kroner, som går til Røde Kors’ arbejde for udsatte i Danmark og resten af verden.

Stolte over at modtage stafetten

Den første til at tage imod Røde Kors’ Julestafet var Peter Høgsted, direktør i Coop i Danmark, som gav et bidrag og sendte stafetten videre til Poul Pedersen, direktør i Thise Mejeri. For Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop, var der ikke nogen tvivl om, at Coop skulle tage imod stafetten.

”At være den første der modtog Dansk Røde Kors´ Julestafet betragter jeg nærmest som en hædersbevisning. For en virksomhed som Coop er en del af vores DNA, at ’sammen gør vi verden bedre’, som var overskriften for stafetten. Og da vi ovenikøbet har et efterhånden mangeårigt godt samarbejde med Røde Kors, var det helt naturligt at være den del af dette fine projekt, som passer til vores profil som den ansvarlige dagligvarevirksomhed,” siger Peter Høgsted.

Flere af virksomhederne, som deltog i julestafetten, har et eksisterende partnerskab med Røde Kors, mens Røde Kors’ Julestafet for andre er første gang, de samarbejder med organisationen. Det er en af de fordele, Anders Ladekarl ser ved stafetten.

”Vores julestafet er en god mulighed for at gøre en forskel op til jul, men det er samtidig en invitation til et partnerskab med Røde Kors, hvor vi sammen kan gøre verden bedre. Vi har mange års erfaring med at spille bold med erhvervslivet og bruge hinandens kompetencer, som vi bygger videre på,” siger han.

En invitation til et partnerskab

Udover Coop, Thise Mejeri og AVK var stafetten også forbi, Mascot, ISS, Nordea, Topdanmark, Netcompany, Espresso House Denmark, Grundfos Fonden, Nordex Food og en anonym donor. Netcompany er en af de virksomheder, der ikke før har haft et samarbejde med Røde Kors.

”I Netcompany har vi klar ambition om, at vores digitale løsninger skaber bedre livskvalitet for os alle. Den mission ligger også i Røde Kors’ fantastiske humanitære arbejde både i Danmark og i verdens brændpunkter. Derfor greb vi julestafetten og den gode mulighed for at støtte organisationens indsatser,” siger Gustaf Löfberg, Country Managing Partner Denmark i Netcompany.

Røde Kors Julestaf forventes at blive en årligt tilbagevendende begivenhed, hvor erhvervsledere får en mulighed for at gøre en forskel op til jul og gøre deres kunder og ansatte stolte.

www.rodekors.dk/julestafet

22.12.2022Røde Kors

Sponseret

Danmarks største virksomheder sætter rekord i Røde Kors Julestafet

27.06.2022Røde Kors

Sponseret

DSB og Røde Kors vil give sårbare børnefamilier gode ferieoplevelser

01.02.2022Røde Kors

Sponseret

Julesweaterdag øger medarbejdernes engagement i virksomheders CSR-arbejde

22.12.2021Røde Kors

Sponseret

Erhvervsledere deltager i Røde Kors Julestafet og samler over en halv million ind

10.11.2021Røde Kors

Sponseret

Espresso House bekæmper ensomhed en kop kaffe ad gangen

15.06.2021Røde Kors

Sponseret

Røde Kors’ erhvervsklub har 30-års jubilæum