06.05.2015  |  Kommunikation

DHL har sendt sit ‘Disaster Response Team’ til Nepal

Mindre end 48 timer efter jordskælvet i Nepal sendte DHL flere hold frivillige til det ramte område. Fra lufthavnen i Kathmandu skal de støtte nødhjælpsarbejdet med deres ekspertise inden for logistik.

Jordskælvet i Nepal den 25. april medførte tusindvis af døde og sårede. Derfor har transportgiganten DHL sendt sit 'Disaster Response Team' til det kriseramte område. Her skal de frivillige specialister fra logistikfirmaet tage imod teknisk udstyr, vand og mad, som det internationale samfund flyver ind.

DHL-medarbejderne sørger derefter for den videre distribution fra lufthavnen i Nepals hovedstad Kathmandu og ud til den nødlidende befolkning via lokale og internationale organisationer.

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

"I kølvandet af en katastrofe kan lufthavne blive flaskehalse, der forsinker uddelingen af nødhjælpsforsyninger. Derfor kan logistikeksperter i disse situationer gøre en enorm forskel ved at koordinere nødhjælpen og dermed redde liv ved at sikre en hurtig og organiseret håndtering af nødhjælpen", siger Chris Weeks, der er direktør for Humanitarian Affairs i DHL.

De frivillige medarbejdere i DHL’s Disaster Response Team ankom til Nepal den 27. april og kommer fra så forskellige lande som Bahrain, Belgien, Dubai, Indien, Malaysia og Singapore.

Hele DHL's Disaster Response Team består af flere end 400 trænede frivillige fra DHL, der kan blive indsat inden for 72 timer.

Siden 2005 har teamet været indsat flere end 30 gange over hele verden, hvoraf den seneste var en udsendelse til østaten Vanuatu som en følge af de ødelæggelser, cyklonen Pam forårsagede i marts 2015.

- JKK 

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere