FREJA opretter en whistleblowerordning
Hos FREJA Transport & Logistics er det vigtigt, at man tager ansvar, og det er blevet en integreret del af den måde, de laver forretninger på. Dette betyder, at ansvarlighed og anstændighed er nøgleord i virksomhedens forretningsudvikling og branding.
FREJA har forpligtet sig til at sikre bæredygtighed, høj forretningsmoral og etik, samt høj integritet. Virksomheden er opmærksom på, at der er forskellige forretningskulturer rundt omkring i verden, og at de derfor skal være i stand til at håndtere både danske og internationale regler.
FREJA udfører antikorruptionstræning, hvor de etiske regler altid bliver forklaret for medarbejderne. Ingen af medarbejderne må for eksempel tage imod bestikkelse i form af gaver, lån eller gebyrer. Virksomheden har sat initiativer i gang for at sikre, at alle deres medarbejdere bliver opmærksomme på og accepterer whistleblowerordningen under introduktionsforløbet hos FREJA. Whistleblowerordningen blev oprettet i 2018 og giver mulighed for anonym rapportering af oplevelser og mistanke om problematiske forhold i koncernen. Løsningen garanterer anonymitet, når man rapporterer. Dette gøres via et login til systemet, hvilket sikrer bedre muligheder for at få flere detaljer om, hvad der rapporteres.
Man kan få adgang til FREJAs whistleblowerordning via deres hjemmeside: https://www.freja.com/dk/om-freja/corporate-social-responsibility/.