Gartneri vinder på bæredygtighedsfokus
Gartneriet Knud Jepsen a/s er kåret som Green Entrepreneur of the Year inden for potteplanter ved en global event organiseret af branchemediet Hortibiz i Holland.
Gennem de seneste år har Knud Jepsen a/s investeret i produktudvikling, energiforbedringer og minimering af miljøpåvirkningen af produkterne som dyrkes på gartneriet i Hinnerup ved Århus. Derudover har Knud Jepsen a/s iværksat en brandingstrategi, hvor de markedsfører sig direkte til forbrugeren med deres brand Queen®.
Samlet i en fokuseret strategi, er det disse tiltag der har ført til kåringen som Green Entrepreneur of the Year, udvalgt af seks internationale jurymedlemmer i konkurrence med to andre gartnerier fra henholdsvis Holland og Guatemala.
Knud Jepsen modtog prisen ved en ceremoni i Holland d. 11. juni i selskab med repræsentanter for omkring 200 kollegaer og konkurrenter.
Læs også: Danmark vinder international grøn pris
Knud Jepsen a/s vinder dog også på andre måder. Det strategiske fokus på branding og bæredygtighed gør også, at de skiller sig ud fra konkurrenterne og gør det muligt at konkurrere på andet end pris, og deres strategi er præget af valg sat i forhold til people, planet and profit den originale tredelte bundlinie. Det fremgår af juryens rapport, som er tilgængelig på www.hortibiz.com
- EHS