Lego indtager førsteplads i global csr-undersøgelse
I sidste uge kunne Reputation Institute offentliggøre, at man har kåret Lego som den mest ansvarlige virksomhed i verden.
I sidste uge kunne Reputation Institute offentliggøre undersøgelsen 2017 Global CSR RepTrak®100, der måler virksomheders omdømme ud fra deres ansvar. I år er Lego Group kravlet et stykke op ad listen og kan nu bryste sig af at indtage førstepladsen.
”Vi er beærede over at se, at vores bestræbelser på at påvirke vores planet positivt giver genlyd hos mennesker over hele verden", siger Marjorie Lao, der er chief financial officer i Lego Gruppen, og fortsætter:
"Vi føler et stort ansvar for at inspirere og udvikle børn gennem leg, samtidig med at vi efterlader en positiv indvirkning på den verden, som vores børn skal arve. Det er en del af virksomhedens DNA, og vi vil fortsætte med at sætte baren højt for os selv, så vi hele tiden kan forbedre os”.
Læs også: Lego udvider partnerskab med WWF
I den samlede 2017 Global RepTrak-undersøgelse, der blev udgivet tidligere i år, blev Lego placeret som nummer 2 på listen over de mest ansete virksomheder i verden, når det drejer sig om virksomheders omdømme.
RepTrak® 100-studiet, der er udviklet af Reputation Institute, har målt 100 virksomheders omdømme ved at stille spørgsmål om hver virksomheds følelsesmæssige appel til offentligheden i 15 lande rundt om i verden.
Derudover giver undersøgelsen virksomhederne point ud fra i alt syv dimensioner: Produkter & Services, Innovation, Arbejdsplads, Styring, Medborgerskab, Ledelse og Ydeevne.
- EL