29.04.2021  |  Klima, miljø og energi

Let’s clean up our act to clean up the planet

Indhold fra partner Hvad er dette?

The Body Shop vil starte en refill-revolution og genstarter et opgraderet refill-system med emballage i sine butikker. Systemet er gradvist blevet lanceret siden 2019, og nu kommer relanceringen af refill i butik endelig til Danmark.

The Body Shop vil gøre refill-stationer mainstream. I maj 2021 lancerer The Body Shop en ambitiøs plan for refillstationer i 400 butikker globalt og yderligere 400 butikker i 2022. Planen er en del af deres bæredygtighedsarbejde og giver kunden mulighed for at reducere antallet af emballage og affald i hjemmet.

The Body Shop ønsker at gøre refill nemmere og tilgængelige for alle, og dette er det første skridt i en femårsplan, hvor de fleste af deres butikker rundt om i verden vil være udstyret med refillstationer. The Body Shop har altid valgt en banebrydende vej. Allerede i 90'erne lancerede de refillkonceptet - længe før deres tid, da verden ikke var klar.

Nu er situationen en anden, verden er mere end klar, og The Body Shop vil bruge sine kræfter til at gøre refill til det åbenlyse valg og tilgængeligt for alle.

Der er et akut behov for forandring i skønhedsindustrien. Hvert år produceres milliarder af emballager, som oftest er lavet af plastik og slutter deres livscyklus på lossepladser eller i havet. Antallet af mennesker, der gør deres del for at reducere miljøpåvirkningen vokser, og for at holde trit skal virksomheder være åbne for radikale, modige forandringer. Det er her, en ændring i vores adfærd omkring hvordan vi bruger vores emballage, kommer i spil.

Hop med på refillbevægelsen
Tag din genopfyldelige aluminiumsflaske, og vælg blandt tolv af The Body Shops mest populære shower gels, shampoo, balsam og flydende sæbe. Når flasken er tom, rengør du den så den igen er klar til genopfyldning i butikken. Så enkelt er det.

Refill service hos The Body Shop blev allerede udviklet for 45 år siden af ren nødvendighed. Da Anita Roddick åbnede sin første butik i Brighton I 1976 påfyldte hun kundernes flasker af den simple grund, at hun havde ikke råd til nye. Anita voksede op under krigen og tilbragte meget tid i sin mors køkken og det var der hun lærte at genbruge, påfylde og genbruge. 45 år efter den første refillflaske får refill nu et længe ventet comeback og gør det enkelt at vælge bæredygtigt.

Hvis vi alle skifter til refillflasker, kan vi sammen spare 25 ton plast pr. år, i gennemsnit 32 plastflasker pr. person og bidrage til, at 2,6 kilo kuldioxid ikke frigives i luften. * Og hvert år kan du spare omkring 100 kr. på din shower gel eller fyldende sæbe.**

Rul ærmerne op!
The Body Shop sætter dig i førersædet i sin refillbevægelse. Med deres refillflaske kommer også ansvaret for at gøre en forskel i verden. Er du klar til at rulle ærmerne op og skabe den forandring, du vil se? Vær med i The Body Shops refillbevægelse og benyt chancen for at blive en vigtig del af noget, der betyder meget for verden.

- Hos The Body Shop tror vi på fællesskabets kraft, og sammen med vores kunder vil vi være med til at skabe forandring. Vores nye refillkoncept giver os alle muligheden for at skabe den forandring, der skal til for at vi begynder at leve mere bæredygtigt i hverdagen.

Med vores nye refillkoncept og en ambitiøs lanceringsplan vil vi at gøre refill tilgængelige og det naturlige valg for alle, siger Tanja Bruun, Head of Marketing and Corporate Responsibility hos The Body Shop Danmark og Sverige.

Plast der forandrer
Som B CorpTM er The Body Shop en del af en global bevægelse som opfylder de højeste sociale og miljømæssige krav for en positiv indvirkning på mennesker og planeten. På vej mod deres langsigtede mål om affaldsfri emballage fremstiller de mere og mere emballage i plantebaserede og genbrugsmaterialer, der skaber positive sociale forandringer.

I 2019 lancerede The Body Shop verdens første genanvendelige Community Fair Trade-plast – et samarbejde til for at takle plastkrisen på en ny måde. med Plastics for Change for at tackle plastkrisen på en anderledes måde. Ved at købe genanvendt Community Fair Trade-plast arbejder The Body Shop sammen med partneren Plastics For Change for at modvirke plastkrisen i havene og samtidig styrke nogle af de 1,5 millioner affaldssamlere, der lever af at samle affald i Indien.

En positiv kraft siden 1976
The Body Shop har været i spidsen i kampen for en mere retfærdig og smukkere verden. I over 40 år er de gået imod strømmen, kæmpet og skabt positive forandringer for at styrke mennesker og planeten.

Kampen for dyrs rettigheder, miljøet og langsigtede sociale forandringer har altid været rygraden i deres virksomhed. Med deres Community Fair Trade-program køber de etiske og bæredygtige ingredienser af højeste kvalitet fra producenter, landmænd og håndværkere, hvilket giver disse partnere en rimelig pris og bedre arbejdsvilkår. I dag fortsætter The Body Shop sit banebrydende fundament for at forme en bæredygtig fremtid inden for og uden for kosmetikverdenen.

Danmarks første refill-stationer relanceres i butik på Strøget den 12/5, Fields den 14/5 og Købmagergade den 19/5.
* Beregningen forudsætter, at kunden skifter fra ikke-genopfyldelige plastflasker 250 ml til genopfyldningsflaske til shampoo, balsam, shower gel og fyldende sæbe, og at kunden køber hver og en af disse otte gange om året (= 32 gange et år).
** Beregningen forudsætter, at kunden skifter fra ikke-genopfyldelige plastflaske 250 ml til genopfyldningsflasken til shower gel og fyldende sæbe, og at kunden køber en af disse ti gange om året. Kunden sparer 10 kr. pr. påfyldning ved at få yderligere 50 ml ekstra med en 300 ml påfyldnings flaske, sammenlignet med en 250 ml ikke-påfyldningsbar flaske, med ti påfyldninger pr. år spares totalt 100 kr. pr. år. Besparelsen inkluderer ikke prisen på en genopfyldelig flaske, 20 kr.

Mere fra The Body Shop Danmark

The Body Shop Danmark

www.thebodyshop.dk

The Body Shop International plc er det originale, naturlige og etiske skønhedsbrand, med over 2.500 butikker i over 60 lande rundt omkring i verden, som sælger mere end 1.200 foreskellige skønhedsprodukter. Virksomheden blev stiftet af Dame Anita Roddick i 1976.  Imod dyreforsøgVores produkter er ikke testede på dyr og velegnede til vegetarer. Vi var det første internationale kosmetikmær…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere