16.11.2016  |  Strategi & ledelse

Ny bog om ledelse i alle afskygninger

I en ny bog giver 100 forskellige profiler hver deres bud på moderne ledelse og innovation. Socialt iværksætteri, bæredygtighed, åbenhed og inklusion er blandt nøgleordene.

Med en titel som Gurubogen, så er ambitionerne ligesom slået an. 100 erhvervsledere, iværksætter, entreprenører og andre innovative mennesker giver hver deres bud på, hvordan man kan starte og drive en virksomhed på den bedst mulige måde.

Læs også: Indspark: Big impact er big business

Annonce: (Artiklen fortsætter efter annoncen)

Bogen

Læs meget om Gurubogen, redaktøren og ikke mindst skribenterne her, hvor du også kan købe bogen.

Det gælder i forhold til bundlinjen, men så sandelig også omverdenen. Begreber som ansvar, bæredygtighed, social innovation, transparens og inklusion er aktuelle over de 444 sider, og det generelle hensyn til samfundet som helhed skinner igennem i adskillige af kapitlerne.

For som bogens redaktør, den danske serieiværksætter Jonathan Løw, forklarede, da bogen blev lanceret ved en event i går, så skal man se bort fra det religiøse aspekt af betegnelsen guru og i stedet fokusere på den grundlæggende betydning, nemlig én, der deler inspiration og viden, hvilket netop også er bogens formål.

Et godt eksempel på det, er en af bogens bidragydere, skotske Fraser Doherty, der startede med at lave syltetøj i sine forældres køkken som 14-årig med sin bedstemors opskrift og i dag, godt 12 år senere, har millionvirksomheden SuperJam. Til gårsdagens arrangement fortalte han om sin rejse som iværksætter, og også om at give noget tilbage.

”Jeg håber min historie kan inspirere andre. Tænk at en knægt fra Glasgow, trods modgang undervejs, kan stable en virksomhed på benene med noget så gammeldags som marmelade i centrum. Den lange proces har også hjulpet mig med at huske, hvor det hele startede, så sidste år holdt vi vores første gratis te-selskab for ældre i Skotland, som siden er blevet til flere hundrede over hele Storbritannien, vi donerer til adskillige organisationer, og vi deler vores opskrifter”, forklarede han.

Læs også: Den socialøkonomiske virksomhed er på vej

En af bogens danske skribenter er Tania Ellis, der også er aktiv her på CSR.dk. Læs hendes kapitel nedenfor.

CSR.dk har ingen økonomiske interesser i Gurubogen.

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere