Medlemsprofiler Se alle
PR
Menneskerettigheder

WorldPride dropper Nestlé-samarbejde efter hård kritik
Det vigtige budskab om diversitet og inklusion må ikke overskygges af en samarbejdspartner, lyder det fra Copenhagen 2021, der arrangerer WorldPride i København og Malmö i den her uge. Derfor vælger arrangøren at afbryde samarbejdet med Nestlé, som ellers skulle sponsorere weekendens festligheder.
Klima, miljø og energi

Norwegians klimakompensation har næsten ingen effekt
Flyselskabet Norwegian brander sig på sloganet ’Plant for planeten’, hvor træplantning i bl.a. England skal gøre op for den CO2 som flyselskaber udleder. Men det er et PR-stunt, mener ekspert, og selskabet trækker også selv i land i forhold til den reelle effekt.
Kommunikation

Kødproducenters klimahvidvisk trækker tråde til tobaksindustriens retorik
I PR-tiltag nedtoner eller ligefrem benægter den globale kødindustri konsekvenserne af deres produktion, viser ny undersøgelse. Argumenterne minder om dem, man engang hørte fra tobaksindustrien: Vist nok er lungekræft rigtig, men rygnings betydning er minimal.
Kommunikation

Gigantisk mismatch mellem oliegiganters branding og faktiske investereringer
Exxon Mobil Corp., Royal Dutch Shell, Chevron, Total og BP har tilsammen brugt mere end 6,5 milliarder kroner på at markedsføre sig på grønne tiltag siden Parisaftalen, men de samme olievirksomheder har samtidig investeret over 700 milliarder kroner i ny gas- og olieproduktion.