29.03.2016  |  Samfund

Starbucks vil donere mad til USA’s fattigste

Et nyt tiltag skal mindske kaffekæden Starbucks' madspild og samtidig mætte fattige amerikanere.

I går annoncerede den amerikanske kaffebarskæde Starbucks et nyt tiltag, der skal donere kædens spiseklare måltider til såkaldte ’madbanker’, der videre skal fordele måltiderne til nogle af landets fattigste børn og voksne.

Og det falder på et tørt sted. Programmet, der har fået navnet FoodShare, kommer i en tid hvor 15 millioner amerikanske børn vokser op i hjem, hvor der hverken er næringsrig eller tilstrækkelig mad på middagsbordet. I alt estimeres det, at næsten 50 millioner amerikanere ligger på grænsen til sult, skriver Starbucks i pressemeddelelsen.

Læs også: Sainsbury’s dropper massetilbud

FoodShare er udviklet mellem Starbucks og organisationerne Food Donation Connection (FDC) samt Feeding Africa. Førstnævnte har Starbucks samarbejdet med i flere år, mens sidstnævnte netop har indgået et nyt partnerskab med den populære kaffebarskæde:

”Ligesom ved mange andre af vores sociale initiativer, kommer inspirationen og de innovative tiltag fra vores partnere”, udtaler John Kelly, senior vice president i Starbucks Global Responsibility, Community og Public Policy.

Siden år 2010 har Starbucks butikker doneret bagværk til udsatte, gennem samarbejdet med FDC.

-CHM

Mere fra CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

CSR.dk - Forum for bæredygtig forretning

www.csr.dk

CSR.dk – forum for bæredygtig forretning – er Danmarks eneste erhvervsmedie og community med dedikeret fokus på forretningsdrevet CSR. Medlemmer på CSR.dk kan bidrage aktivt med indhold og erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af CSR.dk. Vi udkommer dagligt på CSR.dk, ugentligt med nyhedsbreve samt fire gange om året med magasinet CSR Quarterly.

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere