Vandhaneproducent: Det skal være trendy at spare på vandet
FM Mattsson Mora Group vil have forbrugerne, VVS-branchen og politikerne til at tænke mere over vores vandforbrug. Det skal føre til regler og normer, der kommer både økonomien og miljøet til gode.
Den dansk-svenske vandhaneproducent FM Mattsson Mora Group har lanceret en digital "Thought Leadership-platform", der skal sætte danskernes vandforbrug på dagsordenen.
Platformen hedder vandmedomtanke.dk og retter sig mod forbrugere såvel som fagfolk og politikere. Gennem den vil FM Mattsson Mora Group oplyse og invitere til debat, med den forhåbning, at vandbesparelser bliver en endnu større del af danskernes bevidsthed, end tilfældet er i dag.
”Vi ønsker ikke at være hellige eller gå ud med en løftet pegefinger, selvfølgelig skal der være plads til luksus med et langt, varmt bad eller at vande sin græsplæne i ny og næ”, siger FM Mattsson Mora Groups adm. direktør, Ole Sander, og fortsætter:
”Men i hverdagen kan vi godt gøre det smartere. I de fleste tilfælde er det små justeringer i dagligdagen, som kan spare os og samfundet mange penge. Det handler både om teknik, men især om at ændre folks tankegang og vaner. Vi vil gerne være med til at starte en trend – ved at dele vores viden og give tips til at spare på vandet, vil vi gøre det trendy at spare på vandet”.
Læs også: Drikkevand til millioner i Paris
Ny teknologi og ny tankegang
Når vandhaneproducenten og –produktudvikleren vil have danskerne til at tænke mere over det daglige vandforbrug, er det både for at skåne pengepungen og fremtidens klima.
Vandmedomtanke.dk henvender sig derfor ikke kun til forbrugerne, men også til de danske politikere, med et ønske om at starte en debat om vandlovgivningen. Hvis vand blev tænkt ind i Danmarks energiplaner, ville der være millioner at spare i statsbudgettet, skriver FM Mattsson Mora Group.
Derudover henvender initiativet sig også i høj grad til de danske installatører, der ifølge FM Mattsson Mora Group også bærer et samfundsansvar, når de skal vælge hvilke løsninger, de tilbyder deres kunder.
-CHM