Vinder af bæredygtighedspris: Vil kun arbejde med klimafokuserede virksomheder
Ved Årets Rambuk 2021 kunne landets bureauter for første gang finde en pris for deres klimafokuserede kampagner. Geelmuyden Kiese fik debutprisen for en kampagne, der foruden øget kendskab, også har givet virksomheden forventninger til fremtidige samarbejdspartnere.
I sidste uge var der debut for Bæredygtighedsprisen ved Dansk Markedsførings pris Årets Rambuk 2021 – en prisuddeling for mediebranchens bedste, mest innovative og nu bæredygtighedsfokuserede kampagner.
Det var kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese, der løb med sejren for kampagnen ”Fra Verdensmål til Vores Mål”, som i samarbejde med Deloitte, Danmarks Statistik og det rådgivende 2030-panel skulle øge kendskabet til FN’s 17 verdensmål gennem en dansk referenceramme.
Læs også: Verdens første brintanlæg vinder hi-messens bæredygtighedspris
Kendskabet skulle konkret øges gennem workshops rundt omkring i landet og med en hjemmeside, hvor danskerne kunne give indblik i, hvad verdensmålene havde af betydning for dem personligt. Det er data, der gives videre til 2030-panelet med henblik på at vurdere om de kan bruges i en politisk henseende.
For Geelmuyden Kiese har arbejdet med verdensmålene også været med til at skabe en større bevidsthed om deres vigtighed – især i forhold til fremtidige kunder.
“Alle på Geelmuyden Kiese har fået en større bevidsthed om verdensmålene. Helt alvorligt, jeg kan ikke se Geelmuyden Kiese arbejde for et firma, der ikke på den ene eller anden måde har en bæredygtig profil”, siger Morten Crone Sejersbøl, direktør for sport, kultur og underholdning hos bureauet, til Dansk Markedsføring, og lægger samtidig vægt på, at bæredygtighed kommer til at være gennemgående i fremtidig markedsføring.