Carlsberg vinder ny pris for bæredygtighedstiltag
Carlsberg er igen blevet hædret for sin plastbesparende Snap Pack-løsning, denne gang ved Cannes Lions, hvor det danske bryggeri fik en dedikeret SDG-Sølvløve. Håbet er at løsningen vil brede sig til hele industrien.
Midt i november 2018 blev Carlsberg, til selskabets egen overraskelse, præmieret for sin Snap Pack-forpakning i Storbritannien af organisationen FoodBev, og nu er der så kommet ny hæder til løsningen, som det danske storbryggeri præsenterede i starten af september.
Det skete på sidste uges prestigefyldte Cannes Lions-festival i den sydfranske rivieraby, hvor Carlsberg blev tildelt en såkaldt Sustainable Development Goals Silver Lion, der som navnet antyder er koblet op på FN’s Verdensmål (SDG’erne), og gives til kandidater, ’der bidrager til eller fremmer 2030-agendaen for bæredygtig udvikling for mennesker, planeten og fremskridt’, som det hedder.
Læs også: Carlsberg-CEO: Fremtidens virksomheder skal være bæredygtige
Det er man selvsagt godt tilfredse med på Valby bakke.
”Alle involverede i udviklingen og lanceringen af Carlsbergs emballageinnovationer, herunder Snap Packen, er stolte og beærede over at modtage den ekstremt prestigiøse Sølvløve i SDG-kategorien,” siger Global Brand Director Julian Marsili, og peger på sammenhængen med koncernens Together Towards ZERO-program, som man har arbejdet med et par år.
Fra Carlsbergs side håber man nu, ikke mindst med den ekstra bevågenhed, de forskellige priser er med til at skabe, at Snap Packens klisterløsning vil finde fodfæste i hele industrien.
”Vi gjorde ikke det her for os selv. Vores ambition er, at det her skal erstatte multipakker. Det skal være for alle brands. Mit håb er, at vi på dette tidspunkt næste år ser alle de store bryggerier bruge Snap Pack, og jeg vil være aldeles henrykt, hvis det sker”, siger kommerciel chef for Carlsberg Group, Jessica Spence i en video om løsningen.
-AK