Medlemsprofiler Se alle
CO2-kompensation
Kommunikation

Arla udfaser den hårdt kritiserede kampagne, hvor produkter markedsføres som CO2-neutrale
Efter lang tids massiv modstand trækker Arla nu stor kampagne tilbage, og melder ud at "klimakompensation er komplekst stof, som har været svært at kommunikere."
Klima, miljø og energi

Rejsende med Lufthansa kan nu købe CO2-aflad på farten
Ønsker du at købe CO2-kompensation eller bidrage til indkøb af grønne brændstoffer, så tilbyder Lufthansa nu, at du kan gøre det direkte fra flysædet.
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp baner vejen for skolerejser på ansvarlig klasse
Som det første danske rejseselskab indgår Unitas Rejser et samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp om klimakompensation for fly-, bus- og togrejser.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Investorer bør vende blikket mod klimatilpasning
Der ikke kun behov for investeringer i vindmøller, solenergi og elbiler. Hvis investeringer skal være bæredygtige, er der behov for at investorer i højere grad vender blikket mod klimatilpasning.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Når 'offsetting' bliver til 'insetting'
Modevirksomheden Ganni har tidligere benyttes sig af 'offsetting' (kompensation) for at reducere deres CO2-udledning. Virksomheden skifter nu kurs: Fremover hedder det 'insetting', hvor pengene i stedet bruges til at hjælpe produktionsstederne til at omlægge til grøn energi.
Klima, miljø og energi

JPS Marselis planter 2.000 træer og bidrager til klimatilpasning sammen med Folkekirkens Nødhjælp
Aarhus-koncernen JPS Marselis er indgået en klimaaftale med Folkekirkens Nødhjælp. Koncernen ønsker både at gøre en forskel for klimaet og hjælpe de samfund, der lider under klimaforandringerne.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Investorer bør vende blikket mod klimatilpasning
Der ikke kun behov for investeringer i vindmøller, solenergi og elbiler. Hvis investeringer skal være bæredygtige, er der behov for at investorer i højere grad vender blikket mod klimatilpasning.
Indhold fra partner
Kommunikation

Forbrugerundersøgelse: Kommunikation omkring CO2-neutralitet skaber forvirring
Arlas brand 'Arla Øko' reklamerer med CO2-neutralitet på deres produkter. Det får forbrugeren til fejlagtigt at tro, at det gælder flere af koncernens produkter, viser undersøgelse.