Medlemsprofiler Se alle
CO2-kompensation
Klima, miljø og energi

Folkekirkens Nødhjælp: Vi løser kun klimakrisen ved at reducere vores CO2-udledninger
Vi løser kun klimakrisen ved at reducere vores CO2-udledninger markant. Men klimakompensation med plantning af træer i udviklingslande kan for nogle virksomheder være en del af løsningen i en overgangsperiode.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Folketinget vil have bedre kontrol af påstande om CO2-neutralitet
Mange virksomheder vælger at benytte CO2-kompensation for at komme i mål med deres klimaambitioner. Politisk flertal uden om regeringen foreslår øget kontrol på området.
Klima, miljø og energi

Bæredygtige materialer og CO2-kompensation har skabt øget efterspørgsel hos producent af kister og urner
Datidens metalurner er snart fortid. Kunderne foretrækker bæredygtige, bionedbrydelige alternativer.
Klima, miljø og energi

Lidl vil være CO2-neutral i 2020
Dagligvarekæden Lidl har, som den første på det danske marked, sat sig en målsætning om at neutralisere hele sin udledning af CO2 fra kædens forbrug af energi og egne aktiviteter i 2020. ”Vi har en forpligtigelse til at drive en ansvarlig forretning på alle områder – også på klimaområdet”, lyder det.
Klima, miljø og energi

Ny analyse - danskerne farer vild i junglen af klimakreditter
Flere og flere danske virksomheder vælger at købe klimakreditter, selvom der på forbrugerniveau hersker tvivl om, hvorvidt det reelt gør en forskel for klimaet.
Klima, miljø og energi

Shells CO2-kompenasationsprogram udleder sandsynligvis mere CO2 end det binder
Det er svært at dokumentere, at den mulighed Shell tilbyder deres kunder for CO2-kompensation, rent faktisk får bundet CO2en der udledes. Nærmere undersøgelser viser, at de projekter Shell støtter er plaget af skovbrande og lækagesager.
Klima, miljø og energi

Pandora vil være CO2-neutral i 2025
Den danske smykkevirksomhed Pandora har besluttet sig for at fjerne virksomhedens CO2-aftryk. Det skal blandt andet ske via med grøn elektricitet, virksomhedssamarbejder og solenergi.
Klima, miljø og energi

Norwegians klimakompensation har næsten ingen effekt
Flyselskabet Norwegian brander sig på sloganet ’Plant for planeten’, hvor træplantning i bl.a. England skal gøre op for den CO2 som flyselskaber udleder. Men det er et PR-stunt, mener ekspert, og selskabet trækker også selv i land i forhold til den reelle effekt.