Medlemsprofiler Se alle
Forbrugermærker
Klima, miljø og energi

Et skift i den offentlige mening giver håb om fremskridt for havet
"Den levende verden kan ikke fungere uden et sundt hav, og det kan vi heller ikke." Ordene fra den store Sir David Attenborough opsummerer den udfordring, som vores Blå Planet står over for, og World Ocean Day giver os mulighed for at huske dens betydning
Indhold fra partner
Menneskerettigheder

Svenskerne er foran danskerne, når det kommer til køb af bæredygtigt producerede blomster
På Valentinsdag er blomster ofte lig med en kærlighedserklæring. Og mens danskerne har ændret mange indkøbsvaner under coronakrisen - til både mere økologi og kvalitet, går blomstermarkedet stadig fri. I Sverige er historien en anden.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Rekordmange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke
Mere end 6 ud af 10 danskere ser efter Svanemærket, når de vælger varer. Det tyder på, at danskerne er blevet mere optagede af at passe på miljø og klima.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

48 % flere svanemærkede produkter på tre år
De danske forbrugere har i dag et stort udvalg af svanemærkede produkter at vælge imellem. På bare tre år er antallet gået fra 12.500 til nu 18.500 produkter og ydelser med Svanemærket.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket
Mere end 7 ud af 10 nordiske forbrugere er optaget af, hvad de selv kan gøre for at beskytte miljøet – og her spiller mærkningsordninger en vigtig rolle, når de vælger produkter. Især Svanemærket, som i dag fylder 30 år, står stærkt.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

5 hurtige til den nye forretningsudvikler for Fairtrade Mærket
Discount eller kvalitet? Csr.dk har stillet 5 hurtige spørgsmål om tendenser og udfordringer inden for etisk handel til Fairtrade Mærkets nye forretningsudvikler, Henrik Arnaa.