GLS præsenterer sin første bæredygtighedsrapport
Logistikgiganten GLS fremlægger nu en bæredygtighedsrapport for virksomhedens aktiviteter og sætter fokus på sine to bæredygtige initiativer, ThinkGreen og ThinkSocial.
Logistikvirksomheden GLS, der ejes af britiske Royal Mail og distribuerer pakker for både private og erhverv, præsenterer for første gang en bæredygtighedsrapport. I sin rapport oplyser koncernen om sin bæredygtighedsstrategi, herunder ISO-certificeringer, indsatser for det omkringliggende samfund, miljø- og klimatiltag samt om resultaterne af tiltagene.
"I de sidste to regnskabsår er det lykkedes os at nedbringe den samlede emission af CO2 og lignende stoffer med 4 procent og det på trods af stigende pakkemængder", siger Rico Back, CEO for GLS.
Læs også: Kvaliteten halter i globale virksomheders CSR-rapportering
Nye øko-depoter og investeringer i mere effektive og energibesparende teknologier betyder, at GLS blandt andet reducerede CO2-emissionen fra el og varme med 22 procent.
GLS oplyser, at den nye bæredygtighedsrapport markerer starten på en mere regelmæssig rapportering.
ThinkGreen og ThinkSocial
I rapporten kan man læse om GLS miljøinitiativ, ThinkGreen, hvor under GLS har fastsat klare miljømål. Virksomhedens aktiviteter, der relaterer sig til tiltag over for samfundet, medarbejdere, samarbejdspartnere og chaufførere, har GLS samlet under initiativ ThinkSocial.
"At engagere sig ud over den sociale standard betyder, at man investerer i fremtiden", siger Rico Back.
Læs også: GRI G4 de nye krav og forventninger til CSR rapportering
GLS har med ThinkSocial blandt andet ydet gratis transport til velgørende formål.
Den fulde bæredygtighedsrapport fra GLS kan læses her.
-TK