Hotelkæde samler de specielle svar
Scandic Hotels har på deres enkelte hotellers hjemmesider samlet svarene på spørgsmål fra gæster med særlige behov, eksempelvis handikapadgang eller allergihensyn. Der bliver nemlig stadig større efterspørgsel på disse svar.
Scandic har over 150 hoteller rundt omkring i Nordeuropa og på samtlige hotellers individuelle hjemmesider vil potentielle gæster nu kunne finde svarene på de 80 mest stillede spørgsmål om for eksempel afstande på hotellets område, teleslynge, bredder på døråbninger osv. Alle hoteller ser forskellige ud og alle gæster har forskellige behov, og for at imødekomme dette har Scandic gennem længere tid målt og analyseret suiter og værelser, for at kunne præcisere hvilke forhindringer gæster i eksempelvis kørestol kan komme ud for. Det er der nemlig flere og flere der er interesserede i at vide.
I dag rejser mennesker med handicap meget mere end tidligere. For nogle år siden kunne det være svært at fylde hotellernes handicapværelser på hverdage i dag er de fuldt bookede stort set hver eneste dag. At tilbyde al den information vores gæster behøver for at føle sig trygge i forhold til rejsen, er en naturlig udvikling for Scandic, som har arbejdet aktivt med tilgængeligheden på vores hoteller siden 2003 og er blevet et forbillede for mange andre i branchen, siger Frank Fiskers, koncernchef og administrerende direktør på Scandic.
-AK