ISO26000-standarden får ros
Energiselskaber hilser ISO26000-standarden velkommen og kalder den et nyttigt værktøj til CSR.
Den kommende standard for CSR, ISO26000, der er skabt for at give virksomheder et konkret redskab til at arbejde med sociale, etiske og miljømæssige spørgsmål, får pæne ord med på vejen fra flere energiselskaber. Det skriver Nyhedsbladet Dansk Energi.
Kommunikationschef for Vattenfalls Engineering & Konsulentvirksomhed og tidligere CSR-manager, Michelle von Gyllenpalm, hilser den nye standard velkommen:
”Jeg mener, at den kan være en hjælp og et værktøj, som flere enheder i vores koncern kan have glæde af i deres CSRarbejde, for eksempel i forhold til at engagere vores interessenter, siger hun.
Også Margrete Larsen, HR-direktør og CSR-ansvarlig hos Verdo er positivt stemt overfor ISO26000:
”Det er vores opfattelse, at standarden giver os en mere fyldig guideline i forhold til hvilke emner og temaer, vi som samfundsansvarlig virksomhed bør fokusere på, når vi taler og arbejder med CSR,” pointerer hun.
ISO26000-standarden er som udgangspunkt vejledende, men Dansk Standard er på vej med en certificérbar standard baseret på ISO26000. Den kommer til at hedde DS26001 og forventes klar sidst på året.
-LA