Medlemsprofiler Se alle
Kosmetik
Klima, miljø og energi

Case: Miild: Svanemærket gør os bedre
Miild var de første i verden til at lancere svanemærket makeup. Certificeringen med Svanemærket har givet brandet anerkendelse blandt forbrugere og forhandlere – og det har samtidig været en guide for Miild til at udvikle mere miljøvenlige produkter.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

The Body Shop er endnu engang kåret til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand!
Sustainable Brand Index er Europas største uafhængige varemærkestudie om bæredygtighed. Den nye rapport for 2022 er netop blevet udgivet, og de danske forbrugere har talt: for fjerde år i træk kårer de The Body Shop som branchens bedste i kategorien for skønhedsbrands.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

ZENZ Organic Products arbejder for en sundere og mere bæredygtig skønhedsindustri
FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling er en integreret del af ZENZ’ passion og daglige arbejde, som understøtter 12 af FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Kaffe med god samvittighed
I Danmark kan vi godt lide kaffe, men hvad gør vi egentlig af alt det overskydende kaffegrums? Ugens B Corp, Kaffe Bueno, indsamler kaffegrumset, skaber nye produkter og sparer klimaet for op til 37 ton metan om året.
Indhold fra partner
Samfund

Over 1,4 millioner EU-borgere kræver cruelty free kosmetik!
Næsten halvanden million mennesker i hele EU har krævet, at Europas forbud mod dyreforsøg til kosmetik skal opretholdes. På trods af forbuddene, som har været gældende siden 2013, fortsætter dyr med at lide og dø i skønhedens navn, hvor grumme dyreforsøg nu er påkrævet af europæiske myndigheder, herunder på ingredienser der udelukkende anvendes i kosmetik.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

The Body Shop og Dove kæmper sammen med de største dyrevelfærdsorganisationer for at bevare cruelty free kosmetik
The Body Shop og Dove står sammen og kræver, at EU holder sit løfte og ikke ophæver forbuddet mod dyreforsøg i kosmetikproduktion i Europa, og opfordrer samtidig alle forbrugere til at handle nu og støtte en fortsat fredning af dyrene.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Fransk forbud mod destruktion af usolgte varer på vej
I 2016 forbød Frankrig detailhandlen at destruere alle usolgte fødevarer. Nu kommer turen måske også snart til non-food produkter som tøj, elektronik og kosmetik.
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

To virksomheder, én vision - Goodwings og Kaffe Bueno bliver B Corps
B Corp-bevægelsen er blevet to danske medlemmer rigere. Goodwings og Kaffe Bueno er blevet B Corp-certificeret, og de er derfor nu officielt en del af det gode selskab af virksomheder, der redefinerer succes i erhvervslivet.
Indhold fra partner