26.03.2020 | Klima, miljø og energi
Lidl klar med madkundskab på Facebook og Instagram
Indhold fra partner Hvad er dette?
Skolekøkkenerne er lukkede, og det gør madkundskabsundervisningen i denne tid sværere. Lidl har allieret sig med videoudstyr og det danske kokkelandsholds kaptajn og er fra i morgen klar til at sende gratis hjemmeundervisning i madkundskab på Facebook og Instagram.
Kokkelandsholdets holdkaptajn Christian Wellendorf underviser i den kommende tid i madkundskab på Lidls Facebook og Instagram
Skolerne er lukket og dermed også madkundskabslokalerne. Dagligvarekæden Lidl har derfor allieret sig med kokkelandsholdets holdkaptajn Christian Wellendorf og vil fra i morgen kl. 15 sende gratis madkundskabsundervisning med Lidl på Facebook og Instagram.
”Jeg glæder mig meget til at komme i køkkenet og vise en masse børn, hvordan man kan lave god mad til sig selv og sin familie derhjemme. Jeg håber, jeg kan være med til at lære dem nogle nye, seje skills i køkkenet og vise, at madkundskab godt kan være sjovt og lærerigt – selvom det er derhjemme og fra en skærm”, siger Christian Wellendorf, holdkaptajn på det danske kokkelandshold.
Gourmettoast for hele familien på Facebook
Christian Wellendorf kan allerede nu løfte sløret for, at der udover ’Gourmettoast for hele familien’ også kommer både ’Stegt kylling og godt med grønt’, ’Familiefisk og grove kartofler’ og ’Pasta Perfektion’ på menuen. Han vil også afsløre sine hemmelige tricks til, hvordan du pocherer æg som en mesterkok.
I Lidl er man glad for, at den unge stjernekok er frisk på at træde ud af sine vante rammer og tilbyde hjemmeundervisning til skolebørn.
”Madkundskab er et utroligt vigtigt fag, men i en tid, hvor skolekøkkenerne er lukket ned, håber vi, hjemmeundervisning med en af Danmarks bedste kokke kan være med til at holde dampen oppe – og være et sjovt og lærerigt supplement til skolernes egen fjernundervisning i faget,” siger Dirk Fust, adm. Direktør i Lidl og fortsætter:
”Og hvem ved, måske bliver det om få uger hjemmets yngste kokke, der laver aftensmad til trængende forældre, der i disse dage både passer arbejde og hjemmeskoling”.
Madkundskabsklasserne kommer til at vare mellem 10 og 20 minutter og vil blive sendt første gang onsdag kl. 15:00. Interesserede kan følge med løbende på Lidls Facebook og Instagram, hvor begivenheder vil blive oprettet forud for madkundskabsklasserne. De næste planlagte madkundskabsklasser med Lidl bliver sendt fredag d. 27/3 kl. 10:00, mandag d. 30/3 kl. 10:00 og onsdag d. 1/4 kl. 10:00.
Klasserne vil være tilgængelige online, hvis man ønsker at gøre brug af dem på et andet tidspunkt. Madkundskab i Lidl er primært henvendt mod klassetrinene 4. – 7., men store som små er velkomne til at se med. Første ret på menuen til morgendagens Madkundskab med Lidl bliver ’Gourmettoast for hele familien’.
Tilmeld dig: https://www.facebook.com/events/161006118363249/
For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68
Denne artikel er en del af temaet I fokus: madspild
Samfund

Hjernesagen og Lidl fortsætter samarbejdet
Hjernesagen og dagligvarekæden Lidl har forlænget deres samarbejde med yderligere to år. Lidl vil dermed være Hjernesagens hovedsponsor frem til 2024.
Indhold fra partner
Samfund

Lidl-kunder donerer over 860.000 kr. flaskepant til Danske Hospitalsklovne: En af dem er 11-årige Cecilia, der kender hospitalsklovnene fra sin lange indlæggelse
Kunderne i Lidl har i 2021 doneret over 860.000 kr. i pant, som ubeskåret går til Danske Hospitalsklovne, der arbejder for at styrke indlagte børns livsglæde og livsmod, så de bedre kan stå sygdomsforløb igennem.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Lidl skærer ned på plastik og sparer op mod 76 % på emballagen til egen skylle- og opvaskemiddel
Som en del af Lidls REset Plastik-strategi har dagligvarekæden optimeret emballagen på deres egen opvaske- og skyllemiddel for blandt andet at spare på mængden af plastik. Nature Packs er navnet på den nye emballage og består af op til 76 % mindre plastik i forhold til tilsvarende produkter i Lidls sortiment.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Lidl udgiver ny bæredygtighedsrapport
Mindre madspild, ambitiøs plastikstrategi og et øget fokus på dyrevelfærd. De seneste to år har budt på mange højdepunkter for Lidl, som netop har udgivet dagligvarekædens bæredygtighedsrapport for regnskabsårene 2019 og 2020.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Nu skal folkeskoleelever blive klogere på biers betydning
Nyt undervisningsmateriale fra Danmarks Biavlerforening og Lidl skal gøre landets folkeskoleelever klogere på biers livsbetingelser og deres store betydning for bestøvning af afgrøder. Undervisningsmaterialet, som både indeholder læringsmateriale og poser med frø til udsåning, er målrettet 2.-4. klassetrin og kan bestilles gratis af skoler.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

1.-klasseelever plantede træer: Lidl rejser ny bi-skov ved Skælskør
En helt ny skov, som tilgodeser bier, insekter og biodiversitet, vil i de kommende år rejse sig ved Ladebovej/Parkvej i Skælskør. Onsdag d. 8. december plantede 1.-klasseelever træer i den fem hektar store, nye skov.
Indhold fra partner