11.06.2020 | Klima, miljø og energi
Lidl på Frederiksberg er nomineret til Frugt- og grøntprisen 2020
Indhold fra partner Hvad er dette?
Lidl er nu nomineret til to prestigefyldte Fødevarepriser indenfor discount-kategorien: Lidl Hillerød blev nomineret til Mejeriprisen i slutningen af maj og nu er Lidl Frederiksberg på Dirch Passers Allé nomineret til Frugt- og grøntprisen. To gange tidligere har kæden vundet den prestigefyldte Frugt- og grøntpris.
Butikschef Christian Bjørnlund er sammen med resten af teamet i Lidl Frederiksberg nomineret til Landbrug & Fødevarers prestigefyldt pris ”Frugt- og grøntprisen” indenfor discount.
Nu er de tre nominerede butikker til Frugt- og grøntprisen 2020 fundet, og Lidl på Frederiksberg er en af dem. Til september kårer Landbrug & Fødevarer vinderen, og butikschef i Lidl Frederiksberg, Christian Bjørnlund, vil gøre alt, hvad der skal til for at førstepladsen går til hans butik:
”Vi er top-motiverede for at give den fuld gas hen over sommeren og vise vores frugt- og grøntafdeling fra sin bedste side. Jeg glæder mig til, at hele teamet holder skarpt fokus på dette område over sommeren, så vi kan vise alle vores besøgende, at vi altid har en frisk og indbydende frugt- og grøntafdelingen med spændende og lækre varer,” siger Christian Bjørnlund.
Det er altså hele butiksteamet, der kæmper om at vinde prisen for den bedste frugt- og grøntafdeling i discount kategorien ved Fødevarepriserne 2020. Teamet har som altid særligt fokus på friskhed og mange danske varer.
I maj blev Lidl i Hillerød nomineret til Mejeriprisen, så med Frederiksberg-butikken er Lidl er med i kampen om Fødevarepriserne på mere end én front.
”Frederiksberg og Hillerød er to rigtig gode butikker, som jeg synes har fortjent nomineringerne til de to priser. Nu er vi klar til kamp, for vi vil vise, at vi har landets bedste afdelinger i henholdsvis mejeri og frugt og grønt – ikke bare top tre. Jeg er sikker på, at vores to butikker kommer til at repræsentere Lidl godt og vise juryen, at vi mener det seriøst, når vi siger, at vi er Danmarks friskeste dagligvareforretning,” siger direktør i Lidl, Dirk Fust.
Frugt- og grøntprisen 2020
Når juryen skal kåre vinderbutikken, sker det ud fra fire parametre, der alle vægter 25 procent: friskhed, sortiment og iscenesættelse, kunden i centrum samt differentiering og vækst.
Alt i alt bliver prisen altså uddelt til den dagligvarebutik, der har gjort noget helt særligt for at imødekomme deres kunder og kan levere en ekstraordinær god frugt- og grøntafdeling.
Det er ikke ukendt for Lidl at være nomineret til en eller flere af de prestigefyldte priser, da dagligvarekæden tidligere har stået øverst på skamlen: Lidl, Bondovej, Odense vandt ”Frugt- og grøntprisen” i 2015, Lidl Thisted har vundet ”Mejeriprisen” i 2016 samt ”Frugt- og grøntprisen” i 2017 og Lidl, Marius Jensens Vej, Skive vandt ”Mejeriprisen” i 2018.
Samfund

Hjernesagen og Lidl fortsætter samarbejdet
Hjernesagen og dagligvarekæden Lidl har forlænget deres samarbejde med yderligere to år. Lidl vil dermed være Hjernesagens hovedsponsor frem til 2024.
Indhold fra partner
Samfund

Lidl-kunder donerer over 860.000 kr. flaskepant til Danske Hospitalsklovne: En af dem er 11-årige Cecilia, der kender hospitalsklovnene fra sin lange indlæggelse
Kunderne i Lidl har i 2021 doneret over 860.000 kr. i pant, som ubeskåret går til Danske Hospitalsklovne, der arbejder for at styrke indlagte børns livsglæde og livsmod, så de bedre kan stå sygdomsforløb igennem.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Lidl skærer ned på plastik og sparer op mod 76 % på emballagen til egen skylle- og opvaskemiddel
Som en del af Lidls REset Plastik-strategi har dagligvarekæden optimeret emballagen på deres egen opvaske- og skyllemiddel for blandt andet at spare på mængden af plastik. Nature Packs er navnet på den nye emballage og består af op til 76 % mindre plastik i forhold til tilsvarende produkter i Lidls sortiment.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Lidl udgiver ny bæredygtighedsrapport
Mindre madspild, ambitiøs plastikstrategi og et øget fokus på dyrevelfærd. De seneste to år har budt på mange højdepunkter for Lidl, som netop har udgivet dagligvarekædens bæredygtighedsrapport for regnskabsårene 2019 og 2020.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Nu skal folkeskoleelever blive klogere på biers betydning
Nyt undervisningsmateriale fra Danmarks Biavlerforening og Lidl skal gøre landets folkeskoleelever klogere på biers livsbetingelser og deres store betydning for bestøvning af afgrøder. Undervisningsmaterialet, som både indeholder læringsmateriale og poser med frø til udsåning, er målrettet 2.-4. klassetrin og kan bestilles gratis af skoler.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

1.-klasseelever plantede træer: Lidl rejser ny bi-skov ved Skælskør
En helt ny skov, som tilgodeser bier, insekter og biodiversitet, vil i de kommende år rejse sig ved Ladebovej/Parkvej i Skælskør. Onsdag d. 8. december plantede 1.-klasseelever træer i den fem hektar store, nye skov.
Indhold fra partner