Medlemsprofiler Se alle
Miljømærkede varer
Klima, miljø og energi

Case: Miild: Svanemærket gør os bedre
Miild var de første i verden til at lancere svanemærket makeup. Certificeringen med Svanemærket har givet brandet anerkendelse blandt forbrugere og forhandlere – og det har samtidig været en guide for Miild til at udvikle mere miljøvenlige produkter.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Svanemærket skærper kravene til legetøj
Svanemærkets krav til legetøj er netop blevet strammet. Det betyder bl.a. skærpede krav til kemikalier. Og efterspørgslen er der allerede: Hver 4. dansker ønsker et større sortiment af miljømærket legetøj – det samme gør 37 af landets kommuner.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Miljømærkede byggematerialer boomer
En ny opgørelse viser, at der i dag findes mere end 5.000 byggematerialer på det danske marked, der er certificeret med Svanemærket eller EU-Blomsten. Det er næsten en tredobling på blot fire år.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Sinatur Hotel & Konference og Berendsen gør danske hotelophold mere bæredygtige
Sinatur gør en ekstraordinær miljøindsats. De har bl.a. valgt, at gæsterne på deres hoteller skal sove i Berendsens miljømærkede tekstiler, som vaskes på et svanemærket vaskeri og leveres af Berendsens chauffører, der er uddannede i miljørigtig kørsel.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Danske virksomheder i indkøbernetværk sætter rekord
Ny indrapportering fra 13 store danske virksomheder i Netværk for Miljømærket indkøb viser, at netværket har opnået det hidtil største beløb af miljømærkede indkøb. Særligt kantiner, møbler og rengøring er i positiv vækst.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

48 % flere svanemærkede produkter på tre år
De danske forbrugere har i dag et stort udvalg af svanemærkede produkter at vælge imellem. På bare tre år er antallet gået fra 12.500 til nu 18.500 produkter og ydelser med Svanemærket.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

FN: Flere miljømærkede fisk er godt for biodiversiteten
En ny biodiversitetsrapport fra FN roser MSC-certificeret fiskeri.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket
Mere end 7 ud af 10 nordiske forbrugere er optaget af, hvad de selv kan gøre for at beskytte miljøet – og her spiller mærkningsordninger en vigtig rolle, når de vælger produkter. Især Svanemærket, som i dag fylder 30 år, står stærkt.
Indhold fra partner