Ny økonomisk opbakning til danske donaid

Der er godt nyt fra danske donaid, der arbejder for at fremme transparensen i virksomheders CSR-arbejde med velgørenhed. Henover sommeren er finansmand Claus Hommelhoff nemlig gået ind i organisationen som ny investor, og det åbner op for nye muligheder.

Claus Hommelhoff. Foto: donaid..

06.10.2017

Sponseret

donaid®

Det går godt i nystartede donaid. Velgørenhedsorganisationerne kommer stødt til, og der er allerede flere igangværende samarbejder med store og små virksomheder. Og lige nu glæder donaid sig også over ny økonomisk opbakning, idet finansmand Claus Hommelhoff har valgt at investere et uspecificeret beløb i organisationen, hvis indtægter ellers alene består af virksomheders licensbetaling, der går til at dække administrationsomkostninger.

Derfor er sommerens investering fra Claus Hommelhoff et kærkomment økonomisk boost til donaid, hvor der forelægger et stort ønske om forretningsudvikling samt europæisk ekspansion.

”Claus Hommelhoff har et stort hjerte for velgørenhed, og vi er meget glade for, at han som erfaren investor har valgt at bakke op om donaids arbejde med at bringe virksomheder, velgørenheds-organisationer og forbrugere tættere på hinanden i en fælles god sags tjeneste. Med Claus ombord udvider vi både vores netværk og kompetencer, og med investeringen kan vi uden tvivl udvikle og udbrede mærkningsordningen til gavn for endnu flere,” siger Peter Mouritsen, CEO i donaid.

Sådan arbejder donaid

Organisationen, der fungerer som bindeled mellem virksomheder og velgørenhedsorganisationer, varetager administration og kommunikation af samarbejdet og sørger samtidig for fuld transparens i forbindelse med donationerne.

Virksomheder vælger den organisation og projekt, de vil donere til, og betaler en licens til donaid for det administrative arbejde. Donationen selv håndteres separat og går ubeskåret igennem til velgørenhedsorganisationen. Virksomhedens varer kan herefter bære donaids mærke, så forbrugerne aktivt kan vælge et brand, der støtter velgørenhed.

Sympatiske projekter

Claus Hommelhoff, der er kendt for et stort engagement i velgørende projekter, blev hurtigt grebet af idéen, da han først hørte om donaid og ser et stort potentiale i konceptet.

Da jeg blev kontaktet af de engagerede folk bag donaid, blev jeg med det samme interesseret i konceptet. Idéen om at skabe en ny og meget let tilgængelig kanal for virksomheders deltagelse i velgørenhedsarbejde tiltaler mig meget. Jeg har arbejdet med velgørenhed i en årrække og finder stor tilfredsstillelse i dette. Jeg oplever dog, at mange virksomheder afholder sig fra at engagere sig i velgørenhedsprojekter, fordi det ofte kan være vanskeligt at vurdere omfanget af de ressourcer, man selv skal lægge i opgaven. Herudover kan det også mange gange være vanskeligt at se den direkte kobling mellem velgørenhedsprojektet og virksomhedens kommercielle forretning,” siger han og fortsætter:

Selve det at bidrage til disse sympatiske projekter bliver meget mere ukompliceret via donaids koncept. Hertil kommer, at den direkte kobling til salget af virksomhedens varer og ydelser kan gøres meget synlig og målbar,” slutter Claus Hommelhoff.

Claus Hommelhoff (f. 1956) er manden bag investeringsvirksomheden Formuepleje A/S. Han er involveret i projekter som Børnelungefonden, Bryd Tavsheden, Mermaid Projektet, bestyrelsesformand for Hospice Søholm, Home-Start, Rethink Human Being, Aarhus Europæisk Kulturhovedstad 2017, WAWCAS, Message Earth, Domis, Pilgrim, Wendelbo Interiors og Hoptimist.

23.10.2017donaid®

Sponseret

Mærkningsordning vinder hurtigt frem: donaid udvider samarbejdsaftaler med 11 nye velgørenhedsorganisationer

06.10.2017donaid®

Sponseret

Ny økonomisk opbakning til danske donaid

26.04.2017donaid®

Sponseret

donaid-hjertet viser forbrugeren vej til velgørenhed

11.05.2016donaid®

Sponseret

Nyt firma skaber helt ny værdikæde for velgørenhed