Over 47.000 Lidl-kunder donerede til ’Støt brysterne’
Hver gang en af Lidls kunder i oktober lagde en pakke kyllingebryst, en rose eller mini-rose og en pink sløjfe i indkøbskurven i løbet af ’Støt brysterne’-kampagnen, donerede de samtidig et beløb til Kræftens Bekæmpelse sammen med kæden.
I forbindelse med den landsdækkende kampagne, ’Støt brysterne’, som Kræftens Bekæmpelse står bag, valgte flere end 47.000 af Lidls kunder at støtte kampagnen sammen med kæden ved at købe et af de fire produkter: kyllingebryst, rose, mini-rose og pink sløjfe, som var til salg i Lidls butikker landet over i oktober måned.
For at markere den store opbakning fra kunderne til ’Støt brysterne’ var Niclas Kjellman, Lidls regionsdirektør i Øst, mandag den 20. november på besøg hos Kræftens Bekæmpelse. Her overrakte han en flot buket med 47 lyserøde roser som et symbol på støtten fra de mange kunder og tak for samarbejdet. Et bidrag, som blev taget godt imod hos Kræftens Bekæmpelse:
”Tak til alle jer, der har bidraget. Hver en krone gør en forskel for de brystkræftramte. I dag lever flere end 62.150 kvinder med sygdommen. Den gode nyhed er, at overlevelsesprocenten er steget støt gennem de seneste 15-20 år. Så det er vigtigt at fortsætte arbejdet for at færre får brystkræft, at flere overlever og får et bedre liv under og efter kræftforløbet, ”siger fundraisingchef i Kræftens Bekæmpelse, Ken H. Andersen.
Vil øge bevidsthed om brystkræft
Når så stort et antal kunder valgte at give deres støtte til det gode formål, skyldes det, at brystkræft er en sygdom, som ligger danskerne på sinde. Mange er – eller har været – i berøring med sygdommen i deres familie eller omgangskreds. Og det kunne mærkes i Lidls butikker:
”Det har været dejligt at mærke opbakningen til sagen her ude i vores butikker, hvor både kunderne og medarbejderne har lagt sig i selen for at støtte det gode initiativ. Det tydeliggør også, at det er noget, der berører og har betydning for mange mennesker”, fortæller regionsdirektør Niclas Kjellman.
Mikko Forsstrøm, indkøbsdirektør i Lidl, er også glad for, at så mange kunder har ønsket at støtte kampagnen:
”Kampen mod brystkræft er en sag, vi gerne vil bakke op om og donere til. Vi har lagt en CSR-strategi, hvor vi ønsker at støtte op om samfundsmæssige initiativer som dette, der skaber værdi for samfundet og borgerne. Vi er glade for, at vi kunne være en del af kampagnen, og vi håber, vi på den måde kan være med til at øge fokusset omkring brystkræft”, siger han.