Medlemsprofiler Se alle
Detailhandel
Samfund

Ny rapport: Detailhandlen svigter forbrugere og klimaet
Supermarkederne mangler klimahandling på flere områder, hvis danskernes kost skal blive mere bæredygtig. Det viser en ny rapport fra Rådet for Grøn Omstilling og Dansk Vegetarisk Forening.
Kommunikation

Ny kampagne hylder kvinder: ”Kvinder er mere end bare udseendet”
Kvinder skal anerkendes for det, de kan, gør og er – og ikke kun reduceres til deres udseende. Det vil Nilens Jord slå fast med ny kampagne, der går i luften i morgen.
Samfund

Lynlad din elbil mens du køber ind
Dem med elbil kan se frem til nye lademuligheder når de handler i Meny eller Spar.
Klima, miljø og energi

World Water Day: ALDI er den første discountkæde, som stiller krav til vandforbruget hos leverandører af frugt og grønt
Som resultat af et internationalt samarbejde mellem bl.a. ALDI Nord og ALDI Syd implementerer ALDI Danmark nu en række nye leverandørkrav, som skal sikre, at over 70% af kædens frugt og grønt fremadrettet vil være dyrket under mere vandeffektive metoder.
Indhold fra partner
Samfund

Hvor er detailhandlen henne?
Hvorfor bugner det ikke af bæredygtige varer i detailhandlen? Hvorfor er der ikke det ikke tydeligt signaleret hvor vi kan finde bæredygtige varer især i de store varehuse, men også mindre butikker?
Indhold fra partner
Strategi & ledelse

Netto hjælper med at gøre Danmarks energiforsyning stabil
Som første dagligvarekæde i verden stiller Salling Group nu flere hundrede butikker til rådighed som energilager, der kan hjælpe med at holde energiforsyningen stabil. Andre store aktører forventes at følge trop inden længe.
Klima, miljø og energi

ALDI og Too Good To Go udvider succesfuldt samarbejde
I alle ALDI's butikker har kunderne siden sommeren 2020 kunnet købe de populære Too Good To Go-lykkeposer med frugt og grønt, der ellers ville ende deres dage i skraldespanden. Alene i 2021 købte ALDI's kunder 90.000 lykkeposer og reddede dermed 180 tons frugt og grønt fra at gå til spilde. Nu udvider ALDI og Too Good To Go det succesfulde samarbejde med velsmagende bake-off.
Indhold fra partner
Klima, miljø og energi

Stigende forventningspres rammer detailbranchen
Detailbranchen mærker et stigende pres fra forbrugerne, der begynder at lægge vægt på, at forhandlere og producenter udviser samfundsansvar.