Spiselige vandflasker til London Marathon minimerer plastforbrug

Tangbaserede, spiselige væskebeholdere. Innovationen indenfor materialer til fødevareemballager kører sit eget tempofyldte løb. Få inspiration nu på torsdag til workshop om cirkulær økonomi og innovation indenfor emballager i fødevarebranchen

Ooho! spiselige vandkapsler delt ud til London Marathon 2019. Designboom.com.

I søndags kunne man opleve de spiselige Ooho! vandkapsler delt ud til deltagerne i London Marathon. Arrangørerne sætter dermed fokus på en af verdens største udfordringer: De akkumulerende mængder plastaffald i vores miljø.

De uddelte plantebaserede væskekapsler er fra startupvirksomheden Skipping Rocks Lab. De sparede Londons gader for store mængder plastaffald og vidner om den radikale udvikling i engangsemballager der er på vej.

https://www.independent.co.uk/life-style/london-marathon-edible-water-bottle-capsules-a8889796.html

Kom og hør mere på workshop i Vejle Food Innovation House d. 2. maj, og få inspiration til hvordan fødevareemballager kan gentænkes og indgå i ” the New Plastic Economy”. FN's verdensmål nr. 12 sætter fokus på ansvarlig produktion og forbrug. På torsdag sættes fokus på oversættelsen af verdensmålet til konkrete muligheder og løsninger i fødevarebranchen.

Alle interesserede er velkomne med tilmelding

https://csr.dk/grøn-omstilling-i-praksis

19.09.2019Circular by Innovation Lab

Sponseret

Ny analyse – Den Bæredygtige Forbruger, nu og i fremtiden!

20.06.2019Circular by Innovation Lab

Sponseret

Goodbye junkfood! Hello to sustainable diets! Tiden er til Food Innovation

09.05.2019Circular by Innovation Lab

Sponseret

Circular Material Update #2: Når design bliver cirkulært

30.04.2019Circular by Innovation Lab

Sponseret

Spiselige vandflasker til London Marathon minimerer plastforbrug

10.04.2019Circular by Innovation Lab

Sponseret

Nudging - hvad for noget? Og kan det hjælpe os alle til en mere bæredygtig adfærd på kontoret?

28.03.2019Circular by Innovation Lab

Sponseret

Circular Material Update #1 // En grønnere fashion