Tryghedsgruppen vil mindske klimabelastningen fra annoncering
Ifølge gruppens kommunikationsdirektør vil man lave en ansvarlighedspolitik for markedsføringen. Formålet er at dæmpe det klimaaftryk, der kommer fra annoncering.
Annoncering skal være mere etisk og mindre klimabelastende.
Sådan lyder det fra Tryghedsgruppen, der driver Trygfonden og er hovedaktionær i forsikringsselskabet Tryg.
Læs også: Branchedirektør med opråb: Drop den bæredygtige markedsføring
Derfor er gruppen i gang med at lave en ansvarlighedspolitik for markedsføringsmetoden, fortæller kommunikationsdirektør Morten Jakobsen.
Det skriver Markedsføring.
Politikken skal ifølge direktøren dække hele kæden – fra produktionen af kampagner og budskaber, til måden, annonceringen bliver placeret i medier.
Læs også: To elforhandlere får næse for vildledende markedsføring
”Jeg drømmer om, at vores arbejde munder ud i, at vi har en konkret tjekliste, så vi aldrig gør noget, vi ikke vil. Her skal klimabelastningen også med. Det skal alligevel med i vores regnskab fra 2025, fordi vi er et holdingselskab. Og det er godt. Når først man er opmærksom på det, er man et skarn, hvis man ikke gør noget,” siger han til Markedsføring.
I det etiske hjørne handler det ifølge Morten Jakobsen om at udvide sin fotobank, så den ikke kun afspejler et overvejende hvidt, heteroseksuelt samfund eller traditionelle familiekonstellationer.
- HCL