Medlemsprofiler Se alle
Tyskland
Klima, miljø og energi

Landstrømsekspert: ”Danmark er bagud, men vi har ikke tabt”
Danske PowerCon har inden længe 10 store landstrømsanlæg i drift, men ingen af dem er i Danmark. ”Der mangler måske noget medfinansiering”, siger medstifter Peter C. Knudsen om investeringerne i de fleksible anlæg, som kan gøre en stor forskel for ikke mindst krydstogtindustrien.
Medarbejder

Amazon-medarbejdere strejkede på Black Friday
Ansatte på tre af Amazons fulfillmentcentre i Spanien og Tyskland strejkede i fredags, på Black Friday, med krav om bedre løn og kontraktforhold, der sikrer sundt arbejdsmiljø. Amazon fastholder at lønnen er i orden, og at kundeordrerne ikke blev påvirket.
Samfund

Tysk-svensk samarbejde skal gøre fremtiden bæredygtig
Regeringerne i Tyskland og Sverige har indgået et partnerskab om innovation og samarbejde for en bæredygtig fremtid. Mobilitet og smart industri er blandt punkterne i aftalen.
Klima, miljø og energi

Dansk-tysk solcelleaftale underskrevet
Danmark og Tyskland indgik i sidste uge en samarbejdsaftale, der åbner op for støtte til opførsel af solcelleanlæg i de to lande, for at imødegå EU-kritik.
Klima, miljø og energi

Tyskland åbner elektrisk motorvej for lastbiler
10 km autobahn i Sydtyskland er blevet udstyret med elkabler, der lader lastbiler trække strøm til kørslen. Effektivitet, fleksibilitet og ikke mindst miljøhensyn er i højsædet, lyder det fra Siemens, der har udviklet e-motorvejen.
Klima, miljø og energi

Tyskland søsætter første båd drevet af methanol-brændselsceller
Den 24. august blev den første båd drevet af brændselsceller søsat ved Essen i Tyskland. Båden er en vigtig milepæl i at vise potentialet i methanol som fremtidens grønne brændstof, fortæller Mads Friis Jensen fra SerEnergy.
Klima, miljø og energi

Stærke tal for den vedvarende energi
Det ser lyst ud for den grønne omstilling: prisen falder på solcellekraftværker og de fossile brændstoffer udgør nu under halvdelen af elforbruget.
Samfund

Unilever udfordrer myten om at bæredygtighed ikke sælger
Unilever oplevede i år 2015 hele 30 procent mere vækst i kategorien ’Sustainable Brands’ end blandt andre varer og mærker.