UPS vil styrke kvindelige iværksættere i den globale handel
Som en del af initiativet ”Women’s Global Development and Prosperity” vil UPS og udviklingsorganisationen USAID sammen forbedre kvindelige iværksætteres muligheder inden for eksport. "Det er både rigtigt og klogt", lyder det fra transportvirksomheden.
Ved et arrangement i det hvide hus d. 6. februar annoncerede den globale logistikvirksomhed UPS sit nye samarbejde med det amerikanske agentur for international udvikling, USAID.
Initiativet, der blev formaliseret, da CEO i UPS, David Abney, og USAID-administrator, Mark Green, underskrev et memorandum, skal promovere kvinders økonomiske magt og forbedre kvindelige iværksætteres muligheder inden for eksport.
Læs også: UPS-ansattes frivillige arbejde skal skabe fokus på FNs verdensmål
UPS og USAID’s samarbejde er en del af regeringsinitiativet Women’s Global Development and Prosperity (W-GDP).
”I UPS er vi stolte over at være en del af W-GDP-initiativet. UPS er en stærk fortaler for diversitet og inklusion, og derfor forpligter vi vores ressourcer og ekspertise til at styrke flere kvinder i at tage del i den globale handel. Verdensøkonomien udvikler sig hurtigt, og vi ved, at det ikke kun er rigtigt at investere i kvinder – det er også klogt”, sagde David Abney.
“Hos USAID ved vi, at investering i kvinder skaber modstandsdygtige, selvforsynende og velstående samfund. Lanceringen af det nye initiativ vil accelerere opnåelsen af disse mål ved at udnytte den amerikanske regerings ressourcer og ekspertise til at opnå det fulde økonomiske potentiale hos kvinder over hele verden”, lyder det blandt andet fra USAID i en udtalelse.
Tre primære fokusområder
I samarbejdet vil UPS og USAID arbejde for at styrke kvindelige iværksættere over hele verden igennem tre primære fokusområder:
- De vil sikre træning og udvikling af arbejdskraft igennem workshops og webseminarer på tværs af forskellige regioner for at øge de kvindelige iværksætteres forståelse af processerne i forsyningskæden, internationale handelsaftaler og relaterede eksportmuligheder
- Promovere iværksætteri ved at assistere kvinder med at identificere muligheder for adgang til markedet i deres lande og regioner
- Skabe et frugtbart miljø ved at identificere og adressere lovgivningsmæssige hindringer, der uforholdsmæssigt hindrer kvindelige eksportører
UPS har allerede tidligere investeret i flere initiativer, der skal hjælpe kvindelige iværksættere. Sidste år lancerede UPS og UPS Foundation Women Exporters Program, der er et globalt tiltag til at styrke virksomheder ejet af kvinder inden for eksport over hele kloden.
Læs også: Tre grunde til at kvinder er bedre supply chain ledere
I juni 2018 indgik UPS Foundation ligeledes et formelt samarbejde med International Trade Centres såkaldte SheTrades-initiativ, der skal hjælpe med at forbinde kvindelige iværksættere med købere over hele verden. Her hjælper UPS kvinder med simpelt og effektivt at sende deres produkter.
- JMA