09.04.2019  |  Kommunikation

En selvsikker attitude og økologi gør Coop til det bedste varemærke inden for bæredygtighed

Indhold fra partner Hvad er dette?

Coop er for andet år i træk mest bæredygtig i Danmark. Det viser 2019-udgaven af Europas og Danmarks største varemærkeundersøgelse om bæredygtighed, Sustainable Brand Index. Coop vinder med et godt forspring foran konkurrenterne Rema 1000, mejeriet Thise

Coop er for andet år i træk mest bæredygtig i Danmark. Det viser 2019-udgaven af Europas og Danmarks største varemærkeundersøgelse om bæredygtighed, Sustainable Brand Index. Coop vinder med et godt forspring foran konkurrenterne Rema 1000, mejeriet Thise og Lego.

De områder, hvor danskerne synes, at Coop er bedst på området bæredygtighed, er økologi, sundhed, mindre madspild og dyrevelfærd. At selskabets CEO har attitude er også noget, der sættes pris på.

- Det er tydeligt, at danskerne godt kan lide Coops aggressive holdning til alt fra kemikalier og økologi til dyrevelfærd. Peter Høgsteds aktivisme er også forfriskende og en succesfaktor for Coop, siger Erik Elvingsson Hedén, der er grundlægger af Sustainable Brand Index.

De virksomheder, der har styrket deres position på området bæredygtighed mest siden 2018, er H&M, Lidl og Meny. Mens de virksomheder, der taber mest, er Haribo og Middelfart Sparekasse. Nederst på listen finder man fastfood-kæden Dominos.

Sådan blev undersøgelsen foretaget
Sustainable Brand Index er Europas største undersøgelse om bæredygtighed, og den er blevet gennemført årligt siden 2011. Undersøgelsen skal belyse bæredygtighed og udbrede og øge viden på området. I 2019 er i alt cirka 50.000 respondenter blevet interviewet i Norden og Holland. 7.400 i Danmark, 18.600 i Sverige, 7.700 i Norge, 10.300 i Finland og 6.000 i Holland. Målgruppen for undersøgelserne er medlemmer af offentligheden i alderen 16-70 år i hvert land. Udvælgelsesgrundlaget er repræsentativt for hvert lands befolkningssammensætning. Interviewene blev gennemført i januar-marts 2019.

https://www.sb-index.com/denmark
https://ansvarlighed.coop.dk/

Mere fra Sustainable Brand Index

Sustainable Brand Index

https://www.sb-index.com/

SB INSIGHT SB Insight is an independent insight agency on a mission to create sustainable brands. Clients are provided with knowledge and understanding of how sustainability affects markets, industries, brands, communication and behaviors. The insights come in different forms and are used for strategic decision-making. SB Insight performs independent studies and publishes reports annually, quar…

Se virksomhedsprofil  

  CSR.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere